MN-Nytt nr. 06: 14. mars 2024

Innovasjonsprisen (Idéprisen)

Det er igjen tid for Inven2s årlige innovasjonskonkurranse - Innovasjonsprisen 2024 (tidligere Idéprisen). Konkurransen er åpen for alle ansatte ved Universitetet i Oslo og i Helse Sør-Øst. Hovedpremien på 500 000 kroner skal gå til å utvikle idéen mot et produkt eller en tjeneste. Frist for å sende inn bidrag er 1. mai.

The Innovation Award

The Innovation Award, organized annually by Inven2, seeks to showcase and reward the most innovative inventions from the brightest researchers. Inven2 aims to bridge the gap between research and the public, transforming cutting-edge ideas into products and services that benefit society.

If you are employed at the University of Oslo, Oslo University Hospital, or a hospital in the South-Eastern Norway Regional Health Authority and have an invention, we invite you to participate in the Innovation Award. The winner receives 500 000 NOK, alongside expert guidance and support to help bring the invention to market. Deadline Mai 1.

Ny akademiaavtale med Equinor

Universitetet i Oslo har inngått en samarbeidsavtale med Equinor om forskning på klimaendringer og energisystemer, materialteknologi, karbonlagring og rettlsige og politiske prosesser i det grønne skiftet.

Titan: Store skritt mot norsk svar på ChatGPT

Flere nye norske språkmodeller er allerede lansert.

Titan: Mesternes mester i realfag

Elever fra hele landet konkurrerer om å representere Norge.

Denne uken konkurrerer elever i realfagene biologi, kjemi og astrofysikk om å bli Norgesmester i sitt fag ved Universitetet i Oslo.

Evaluering av cateringavtalen

UiOs cateringavtale skal evalueres. Mange har gjort seg sine erfaringer siden avtalen trådte i kraft i september 2023. Benytt anledningen til å gi dine tilbakemeldinger.

Skriveverksted

Skriver du en kronikk eller populærvitenskapelig tekst? Dette skriveverkstedet er for deg som vil ha tips om skriving for allmennheten og som vil utvikle teksten din i et felleskap med skrivende kollegaer.

Tid og sted: 3. april 2024 09:00 - 13:00, CCSE store møterom

Påmeldingsfrist 18. mars.

Writing workshop

Are you writing an opinion piece or a popular science article? This workshop is for you if you seek tips on writing for the general public and want to develop your text in a community with writing colleagues.

Time and place: April 3, 2024, 9:00 AM - 1:00 PM, CCSE large meeting room, 4th floor East Physics Building

Registration deadline Mars 18.

Arbeidstid i påsken

Ansatte i staten har fri fra klokken 12.00 onsdag før skjærtorsdag, i den grad arbeidsforholdene tillater det. For øvrig er fridager i påsken: skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, 1. og 2. påskedag. I år gjelder dette 28.mars til 1.april.

Working hours during Easter

Employees at UiO have time off from noon on the Wednesday before Maundy Thursday, to the extent that work conditions allow for it. Furthermore, the public holidays during Easter are Maundy Thursday, Good Friday, Easter Saturday, Easter Sunday, and Easter Monday. This year, this applies from March 28 to April 1.

Arrangementer/Events

Det foregår mange arrangementer, i regi av både UiO og MN. Her er et lite knippe/ There are many events taking place, organized by both UiO and MN. Here are a few examples.

Flere arrangementer finner du her / You can find more here:

Ledige stillinger ved fakultetet

Her finner du ledige stillinger ved fakultetet - både vitenskapelige og teknisk-administrative.

Vacancies

Here you can find vacant positions at the faculty - both academic and technical-administrative.

Tips oss

Har du innspill til saker som kan være aktuelle for nyhetsbrevet?

Send en epost til nettredaktor@mn.uio.no

MN-Nytt sendes ut til alle ansatte på MN hver annen uke. Tidligere ansatte og andre som ønsker MN-Nytt kan abonnere.

Abonner på nyhetsbrevet

Send us tips

Do you have any suggestions for topics that could be relevant to the newsletter?

Send an email to nettredaktor@mn.uio.no

MN-Nytt is sent out to all employees at MN every other week. Former employees and others who wish to receive MN-Nytt can subscribe.

Subscribe to the newsletter