English version of this page

Emeritiene har fått nye kontor

Emeritiene ved Institutt for biovitenskap er en høyt verdsatt ressurs, og de har nå fått nye lokaler i 4. etasje i Kristine Bonnevies Hus. De nye lokalene er lyse og trivelige, og alt av møblement er gjenbruk.

hender klipper sølvtråd

Reidun Kavli Sirevåg åpner de nye emeriti kontorene. Foto: Brynildsen, UiO.

I forbindelse med asbestprosjektet og arealeffektivisering har emeritiene fått nye lokaler i 4 etasje. De nye områdene avsatt til emeritiene er hyggelige og lyse.

Emeritiene er en viktig ressurs

Instituttleder ved IBV, Melinka Butenko, presiserer at emeritiene er en viktig ressurs for instituttet, og deres bidrag i undervisning og forskning verdsettes høyt. Det er derfor også viktig for IBV at de har gode arbeidsforhold, slik at instituttet kan beholde sine emeriti som ressurspersoner så lenge som mulig etter at de har sluttet i sine faste stillinger. Dette blir satt stor pris på av emeritiene.

- Vi setter derfor svært stor pris på at IBV anerkjenner at vi fremdeles kan bidra til instituttets faglige kompetanse, samt være en del av dets sosiale nettverk. Vi er rørt og imponert over den måten IBV gjør dette på, ved bl.a. å gi oss tilgang til fullverdige kontorplasser i et felles kontorlandskap, møterom for diskusjoner og universitetets IT-ressurser. Vi føler oss svært godt ivaretatt av instituttet, og det er med glede vi til gjengjeld bidrar med de oppgavene som er spesifisert i våre emeritus-avtaler, sier professor emeritus Olav Sand.

Nye lokaler i 4. etasje

Emeritiiene er fordelt på følgende rom; 4104, 4630 og 4628. Her er det møtebord, arbeidsplasser og litt lagringsplass.

Administrasjonen ved IBV har tilrettelagt for data og møbler. Takket være gjenbruksordningen ved Universitetet i Oslo, er noe av møblementet fornyet, slik at arealene fremstår mer moderne og hensiktsmessige. Alt av møbler er gjenbruk.

Rom 4624 blir nå felles pauserom for emeritiene, ansatte og studenter i denne delen av bygget. Hver torsdag mellom kl. 11.00 og 14.00 samles emeritiene til sosialt og faglig samvær. Rom 4624 er i dette tidsrommet reservert emeritene.

Ønsker du å ta en prat med våre emeritiene er det bare å stikke innom.

Gruppefoto
Emeritiene er samlet kaffe og kaker på rom 4624, som nå er felles pauserom for emeritiene, ansatte og studenter i denne delen av bygget. Foto: Brynildsen, UiO.

Publisert 15. sep. 2023 13:38 - Sist endret 2. apr. 2024 14:33