OD-NYTT april

Hold deg oppdatert på hva som skjer på fakultetet vårt.

Banner til OD-NYTT

Illustrasjon av pilerStrategiarbeid

Ledelsen ved fakultetet arbeider nå med å få på plass alle innspillene som er kommet inn i forbindelse med strategiarbeidet OD 2030. Den 3.mai er eksterne bidragsytere tilstede for å bidra med sine innspill i dette arbeidet.

5. mai markerer vi håndhygienedagen!

Illustrasjon av hvor viktig det er med god håndhygiene
Illustrasjon: Tegnehanne, FHI

Lenge siden vi sist kunne markere håndhygienedagen med et fysisk arrangement. Kl. 8.00-9.00 i vestibylen i Geitmyrsveien 71 byr vi på kaffe/te, boller og en prat om håndhygiene. Velkommen!

• Delta på FHIs webinar om håndhygiene kl. 11.15-12.00.

Studenter og coronasituasjonen på OD

Vi er tilnærmet tilbake til normalsituasjonen og her er oppdatert coronainformasjon.

Krig i Ukraina: Dette gjør UiO

Her finner du informasjon fra UiO om situasjonen nå.

Forskningsaktuelt

portrett vilde av Sushma Pnadey Dhakal
Sushma Pandey Dhakal. Foto: Sjur Martin Kleppan OD/UiO

Det er vanskelig å forutsi prognoser for sykdommene oral leukoplaki og munnhulekreft, men ny forskning på proteiner som opptrer i forbindelse med sykdommene viser mulige fremgangsmåter som kan være nyttige for fremtidig behandling og oppfølging av disse pasientene.

Aktuelt fra OD

Bilde av prisoverekkelsen
Arne Benjaminsen og Morten Hanstad. Foto: privat.

UiOs HMS-pris til Morten Hanstad - Det odontologiske fakultet  Mandag 4. april ble Morten Hanstad tildelt UiOs HMS-pris for 2021. Hanstad får prisen for sin strålende innsats for arbeidsmiljøet ved fakultetet vårt.

Oppdater gjøremål og eierinteresser

Dersom du fremdeles ikke har oppdatert gjøremål og eierinteresser,i selvbetjeningsportalen er det viktig at du gjør det så raskt som mulig.

To personer står foren flere dataskjermer
    Foto: Jarli og Jordan

Kurs i CBCT til høsten

Hovedformålet med kurset er å gi teoretisk kunnskap og praktisk trening i bruk av CBCT (cone beam computed tomography/3D røntgen). Kurs i praktisk bruk av CBCT for tannleger.

Aktuelt fra UiO

Kurs

Referater og protokoller

Trening i arbeidstiden: X-rays and YogaTubes

Bildet kan inneholde: fottøy, smil, erme, har, gest.
    Salsa Dental™ 2015 - 2019

Husker du Salsa Dental, da vi danset ukentlig i lunsjtiden i fire år? Nå har Gerald flyttet til røntgenavdelingen og starter et nytt treningsopplegg.

Vår 2022 er det planlagt følgende aktiviteter:

• 12. mai. kl:12:15-1300       Dans - Rom 140
    • 19. mai: kl:12:15-1300       Yoga - Rom 140
    • 2.   juni:   kl:12:15-1300      Dans - Rom 145
    • 9.   juni:   kl:12:15-1300      Dans - Rom 140

Følg oss i sosiale medier

Publisert 3. mai 2022 13:10 - Sist endret 28. juni 2024 10:36