OD-NYTT mai

Hold deg oppdatert på hva som skjer på fakultetet vårt.

bygningene som huser begge fakultetets institutter

Allmøte for studenter og ansatte

Tirsdag 7. juni kl. 12.15 er det allmøte i Store auditorium, Geitmyrsveien 71. På agendaen står strategiprosessen som foregår på fakultetet mm. Allmøtet foregår også på zoom, lenke sendes på e-post. Vel møtt fysisk eller digitalt!

Æressymposium for Magne Bryne

Deltagere på avslutningssymposie for Magne Bryne
Bryne omkranset av tidligere stipendiater. Foto: Privat

«Symposium om kreft i munnhulen» ble arrangert av  IOB onsdag 25. mai for å hedre og markere Magne Bryne som går av med pensjon. Roger Simm innledet symposiet med å oppsummere essensen av hans forskningsaktivitet. To gjesteforelesere var dessuten invitert til symposiet for å hedre Magne Bryne og hans forskning.

Forskningsaktuelt

Bildet kan inneholde: smil, kjole skjorte, hvit kåpe, arbeidstøy, helsepersonell.
Professor Håvard Haugen, Avdeling for biomaterialer. Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

EU har bevilget 50 millioner til stort databaseprosjekt for biomaterialer. Prosjektets mål er å utvikle en avansert database for biomaterialer rettet mot forskere, laboratorier og forretningsvirksomheter som skal benytte seg av biomaterialer til helsefremmende aktiviteter.

Strategiseminar med eksterne inviterte
Fv: Kjetil Kalland, Hilde Aga, Jon Einar Dahl, Heming Olsen-Bergem. Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO.

OD skal bli et kraftsenter for odontologi. Det er hovedkonklusjonen etter en omfattende

strategiprosess ved fakultetet. Et veivalg som også fikk støtte fra eksterne aktører som var invitert til å gi sine innspill på strategien som skal ferdigstilles i løpet av juni.

Disputas

Ann Catrin Høyvik. Foto: Ingar Storfjell, OD/UiO

Geitmyrsveien 69: Oppgradering av laboratorier i 1. etasje

• Hva skjer?
    • Eiendomsavdelingen/UiO skal oppgradere lokalene i Geitmyrsveien 69, 1 etasje, hvor eksisterende laboratorielokaler skal tilpasses til dagens behov og HMS-krav.
  • Når skjer det?
    • Arbeidene starter opp i neste uke og avsluttes i august 2022.
  • Konsekvenser
    • Noe støy. Særlig støyende arbeider utføres etter avtale med fakultetet.
    • Noe støv. Det opprettes tiltak for å hindre produksjon og spredning av støv.
  • Bruk av faculty Club
    • Ansatte bes bruke annen etasje for å komme til Faculty Club/Utgang G69
    • Faculty club vil være åpne for booking, men som sagt må det påregnes noe støy

Nye ansatte på OD