OD-nytt oktober

Hold deg oppdatert på hva som skjer på fakultetet vårt.

Banner til OD-nytt med bilder av de to instituttbygningene våre

Statsråden besøkte OD

Bildet kan inneholde: hvit kåpe, erme, helsepersonell, gest, kjole skjorte.
Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Ola Borten Moe kom for å se lokalene våre i Geitmyrsveien. – Vi har lenge ønsket oss et nytt bygg, sier dekan Tiril Willumsen. Her er det trangt og vi har lite funksjonelle lokaler, men vi er imponert over våre ansatte som er veldig flinke til gjøre så mye ut av de lokalene vi har. I tillegg håper vi på en avklaring for lokalene der Klinisk forskningslab holder til i Lovisenberggaten 6.

Forskningsaktuelt

Bildet kan inneholde: medisinsk utstyr, helsepersonell, forsker, helsevesen, laboratorium.
Foto: Marie Lindeman Johansen, OD/UiO

Tormod Krüger har undersøkt om celler som er sentrale ved remodellering og nydanning av ben blir påvirket av medisiner brukt mot benskjørhet. Funnene kan bidra til et mer fullstendig bilde rundt utviklingen av medikament-relatert kjevebensnekrose.

Bildet kan inneholde: smil, servise, skjegg, vindu, anlegg.
Gianpaolo Scalia Tomba. Foto: Privat

Gianpaolo Scalia Tomba er ansatt som vår nye statistiker fra og med 1. november. Han skal undervise og bistå forskere innen statistikk.

Odontologisk psykologi for et internasjonalt publikum

Klinikkbesøk fra UiT

Bildet kan inneholde: person, panne, hår, nese, ansikt.

Markering av radiologi med åpent lunsjarrangement: Krav innen strålevern for tannklinikker med Kristine Wikan og Karin Eklund fra Direktoratet for strålevern og atomsikkerhet. Mandag 7. november i Store auditorium kl. 12.15-13.00.

Få også med deg Tuesday series:

22. november – Roger Junges: How to overcome challenges in dental education on antimicrobial resistance?

Velkommen som ny ansatt på OD!

Foreslå kandidater til undervisningsprisen ved OD!

Studenter sitter i forelesningssal
Foto: Jan Unneberg, OD/UiO

Prisen tildeles en vitenskapelig ansatt som har utmerket seg med sin undervisning. Forslag til

kandidater sendes til PSS v/Kristin B. Hansen innen 15. november.

Kurs på UiO

Referater og protokoller

Følg oss i sosiale medier

Publisert 1. nov. 2022 15:16 - Sist endret 2. nov. 2022 09:26