OD:NYTT mai

Hold deg oppdatert på hva som skjer på fakultetet vårt.

Bildet kan inneholde: eiendom, arkitektur, hus, hjem, himmel.

Mot lysere tider

Bildet kan inneholde: helsepersonell, visjon omsorg, helsevesen, medisinsk assistent, medisinsk.
Carl Hjortsjø, Morten Hanstad, Hans Jacob Rønold, Harwinder Singh Sandhu og Andrea Kvammen (student 10. semester). Foto: Tiril Willumsen

Denne uken kan vi endelige se fremover, for Oslo er i ferd med å gjenåpne. Vi er spesielt glade for at studentene våre vil få flere lettelser. Og første uken i juni, er det klart for trinn to i vaksineringen. Det gleder vi oss til!

Harwinder Singh Sandhu ble møtt med blomster som første pasient i vårt nye onlinebookingsystem som vi tester ut i disse dager.

Her finner dere oppdatert Coronainformasjon

Informasjon til ansatte

Første mai gikk vi over til nytt lønns- og personalsystem. Overgangen har gått bra, sier konst. fakultetsdirektør Johannes Falk Paulsen. Men som forventet er det alltid noen barnesykdommer som det jobbes med å løse. Ta kontakt med administrasjonen dersom ting ikke fungerer slik det skal.

Forskningsaktuelt

Bildet kan inneholde: smil, jeans, erme, stående, samfunnet.
Foto: Ingar A. Storfjell OD/UIO

Kan eggeskall bli til biomaterialer? Millioner av eggeskall kastes hvert år i søpla. Men det som i dag bare blir regnet som et avfallsprodukt, kan faktisk vise seg å være et verdifullt råstoff for å lage neste generasjons biomaterialer.

Podkast: Er biomaterialer kroppens indre plaster? I denne podkasten forklarer forskerne Håvard Haugen og Badra Hussein hva biomaterialer er og hvordan de brukes - og ikke minst hvordan de forsker på nye biomaterialer for å lage nytt bein.

Bachelor- og Masterpresentasjoner

Aktuelle saker

Bildet kan inneholde: briller, smil, menneskelig, vindu, gatemote.Tannpleievitenskap - Identitet og integrasjon. "Et annet område som er viktig å jobbe med, for Møystad og instituttlederen, er hvordan de to utdanningene bedre kan integreres".

Bildet kan inneholde: briller, smil, fjernsyn, helsevesen, medisinsk.Et samlet nordisk oralkirurgimiljø står bak ny lærebok. Hele 31 forfattere har vært med på å skrive boken, og tannlegestudentene kan ta den i bruk allerede fra høstsemesteret.

Referater og protokoller

Folk på fakultetet

Ingrid Åmellem - postdoktor

Bildet kan inneholde: smil, sikkerhetshanske, forsker, hvit kåpe, hanske.
Foto: Fredrik Pedersen OD/UiO

- Noe av det som gjør at jeg trives så godt ved fakultetet, er alle de hyggelige og inspirerende kollegaene jeg har. Men, det at jeg har fått lov til å undervise, samt å gå dypere ned i de problemstillinger som finnes mellom bakterier i munnhulen og sykdommer i hjernen, er noe som er unikt ved dette fakultetet, og noe jeg synes er veldig interessant. Det å undervise er også et stort privilegium. Undervisningssituasjonen utfordrer meg på nye måter, i tillegg er det veldig hyggelig å få så god kontakt med studentene våre.

Følg oss i sosiale medier

Publisert 1. juni 2021 14:44 - Sist endret 5. sep. 2022 15:21