På tide å tenke på å pakke

I tidsrommet 15. april- 15. mai skal alle ansatte ut av kontorene i Eilert Sundt hus – og over til midlertidige lokaler på Ullevål stadion og i Nydalen.  Det er snart på tide å tenke på å pakke ned kontorene - særlig de som er velfylte.

Kontor med kasser

Forberede flytting: Alle kontorer i Eilert Sundts hus skal tømmes. Forberedelsene er i gang. (Foto:Gro Lien Garbo/ UiO) 

Smittevern vil stå høyt i kurs både under flyttingen og i den midlertidige tilværelsen i leide lokaler- mens rehabiliteringen av Eilert Sundts hus foregår.

På at allmøte 27. januar dro flytteansvarlig Kari Henriksen oss igjennom siste nytt om oppussingen og flyttingen:

-  Plantegninger for framtidens Eilert Sundts hus ble låst før jul, og vi har nå gått inn i en periode hvor vi jobber med innredning og møblering, forteller hun.

- Hva er det siste om flyttingen?

- Vi har fordelt instituttene på områder og etasjer i de midlertidige lokalene. Innen 10. februar skal vi sette personnavn på plassene, og etter det vil det bli lagt detaljerte flytteplaner.

Vi oppfordrer alle som er innom kontoret til å begynne å rydde, kaste og pakke ting, og til å ta med private eiendeler hjem.

- Hva lags spørsmål får du fra de ansatte?

- Jeg får noen spørsmål om tidsplan, frister, og hvordan pakkingen og flyttingen skal foregå. Vi har opprettet en nettside med spørsmål og svar som vi vil forsøke å holde oppdatert.

- Dere bedriver planlegging midt under en pandemi. Hvilke utfordringer byr det på?

-   Vi forholder oss til helsemyndighetenes og UiOs retningslinjer for smittevern. Smittevernsvurderinger gjøres fortløpende; både nå, under flyttingen, og etterpå. Vi vil legge detaljerte pakke- og flytteplaner etter 10. februar, når det er avklart hvilke personer som skal sitte på hvilke plasser.

- Er dere i rute?

- Tidsplanen er at vi skal flytte ut mellom 15. april og 15. mai i år, og flytte tilbake i juli/august 2022. Med mindre koronaen stopper oss, håper vi at tidsplanen vil bli fulgt.

- Rent praktisk. Hva forventes det at vi som ansatte skal gjøre – og hva får vi hjelp til?

- Alle pakker ned sitt eget kontor.  Du kan ta med tre hyllemeter bøker til midlertidige lokaler, samt en flytteeske med andre ting.

Du kan også lagre bøker og andre ting i midlertidig lager, men private eiendeler skal tas med hjem. Dersom du har bøker eller ting du trenger tilgang til i flytteperioden, anbefaler vi at du *ikke* setter det til midlertidig lagring.

Av Kari Henriksen og Gro Lien Garbo
Publisert 28. jan. 2021 18:26 - Sist endret 9. mai 2023 00:22