Smittevern vil stå høyt i kurs både under flyttingen og i den midlertidige tilværelsen i leide lokaler- mens rehabiliteringen av Eilert Sundts hus foregår.
På at allmøte 27. januar dro flytteansvarlig Kari Henriksen oss igjennom siste nytt om oppussingen og flyttingen:
- Plantegninger for framtidens Eilert Sundts hus ble låst før jul, og vi har nå gått inn i en periode hvor vi jobber med innredning og møblering, forteller hun.
- Hva er det siste om flyttingen?
- Vi har fordelt instituttene på områder og etasjer i de midlertidige lokalene. Innen 10. februar skal vi sette personnavn på plassene, og etter det vil det bli lagt detaljerte flytteplaner.
Vi oppfordrer alle som er innom kontoret til å begynne å rydde, kaste og pakke ting, og til å ta med private eiendeler hjem.
- Hva lags spørsmål får du fra de ansatte?
- Jeg får noen spørsmål om tidsplan, frister, og hvordan pakkingen og flyttingen skal foregå. Vi har opprettet en nettside med spørsmål og svar som vi vil forsøke å holde oppdatert.
- Dere bedriver planlegging midt under en pandemi. Hvilke utfordringer byr det på?
- Vi forholder oss til helsemyndighetenes og UiOs retningslinjer for smittevern. Smittevernsvurderinger gjøres fortløpende; både nå, under flyttingen, og etterpå. Vi vil legge detaljerte pakke- og flytteplaner etter 10. februar, når det er avklart hvilke personer som skal sitte på hvilke plasser.
- Er dere i rute?
- Tidsplanen er at vi skal flytte ut mellom 15. april og 15. mai i år, og flytte tilbake i juli/august 2022. Med mindre koronaen stopper oss, håper vi at tidsplanen vil bli fulgt.
- Rent praktisk. Hva forventes det at vi som ansatte skal gjøre – og hva får vi hjelp til?
- Alle pakker ned sitt eget kontor. Du kan ta med tre hyllemeter bøker til midlertidige lokaler, samt en flytteeske med andre ting.
Du kan også lagre bøker og andre ting i midlertidig lager, men private eiendeler skal tas med hjem. Dersom du har bøker eller ting du trenger tilgang til i flytteperioden, anbefaler vi at du *ikke* setter det til midlertidig lagring.