Over 100 podkaster å velge blant på Universitetsplassen

Har du ennå ikke hørt noen av de mange podkastene som er laget på  UiO  under overskriften Universitetsplassen? Nr. 100 handler om klima. Krig i Europa er en annen overskrift.  Og  Thomas Hylland Eriksen og Ståle Wiig   har mange interessant gjester i sin podkast Hylland & Wiig.

Bildet kan inneholde: smil, moro, mennesker, skjerf, stjal.

Om flyktningesituasjonen og krigen i Ukraina: Olga Shamshur Flydal, seniorrådgiver i Helsingforskomiteen og Nora Sveaass, professor emerita i psykologi er gjester i podkasten om de menneskelige omkostningene ved å være på flukt. (Foto: Gro Lien Garbo)

Få med deg noen av de mange forskerbaserte podkastene om mange viktige og interessante temaer basert på kunnskap rett fra kilden; nemlig forskerne. Alle fagmiljøene på universitetet er med. Noen ganger snakker forskerne med hverandre, andre  ganger med forfattere, politikere, representanter for ulike organisasjoner eller brukere. Programledere er kommunikasjonsrådgivere fra fakultetene med radio/ journalist-erfaring.

Få påfyll av noe du kanskje ikke visste at du lurte på

Ideen bak podkastene er at du som lytter skal få en halv time med fagbasert påfyll – enten om noe aktuelt eller  kanskje om noe du ikke visste at du lurte på. Svartebøker og utemedisiner, Putins logikk,  gentest av ufødte barn, forfatternes logikk, skeives rettigheter, Krigens spilleregler og romantikk i middlealderen er bare noen av temaene de nå over 100 episodene tar for seg. Så det er bare å prøve seg fram.

Lytt direkte til Podkastene

Les litt mer om podkastene og lytt

Publisert 27. apr. 2022 18:11 - Sist endret 27. apr. 2022 18:11