Stor Våg å vite-feiring på SV-fakultetet

Årets Våg å vite-prisvinnere Frøja Storm-Mathisen, Camilla Elizabeth Collington, Eli Baltzersen og Fanny Cecilie Berg hadde med seg familie og venner og ble behørig feiret på fakultetet den 17. november.

Stor oppslutning: Familie, venner, ansatte og studiekamerater var møtt opp for å hylle årets Våg å Vite-prisvinnere. Her lytter de til dekan Anne Julie Semb, som vektlegger viktigheten av å våge å ta i vanskelige temaer – og samtidig holde høyt faglig nivå, slik prisvinnerne har gjort det. (Foto: Hilde Crone Leinebø/UiO)

Det var tale fra dekan Anne Julie Semb, utdeling ved studiedekan Trine Waaktaar og koret Kling Kokos fra psykologi  stod for underholdningen. I tillegg var det servering og mingling. Nærmere 70 personer var møtt opp for å ta del i prisutdelingen; stolte veiledere, medstudenter og andre fra  fagmiljøet. Det er niende året på rad at prisene), som består av  på 10 000 kroner til hver vinner deles ut. Våg å vite prisen(e) går til masteroppgaver, som tar opp temaer som utfordrer bestående sannheter, er modige og som samtidig holder en høy vitenskapelig kvalitet.

Årets vinnende masteroppgaver handler om gjengvold blant unge gutter, om ønsket om å skifte kjønn, om holdninger til assistert befruktning i Europa og om hvorfor jenter i videregående skole lettere gir opp i mattekonkurranser enn gutta.

Bildet kan inneholde: mikrofon, blå, frakk, gest, interaksjon.
En dag med feiring: Undervisningsdekan Trine Waaktaar gratulerer Camilla Elizabeth Collington-Hanna med Våg å vite prisen på 10 000 kroner. I Bakgrunnen flere glade vinnere. (Foto: Hilde Crone Leinebø/UiO)
Av Gro Lien Garbo
Publisert 29. nov. 2022 14:20 - Sist endret 29. nov. 2022 14:20