Verdig emeritimiddag

Professorene som snart mønstrer av etter lang og tro tjeneste ved SV-fakultetet ble gjort stilfullt krus på med en verdig avskjedsfest.

De tre emeritier i midten. F.v. Anne Julie Semb, Olav Mandt Vassend (PSI), Willy Pedersen (ISS), Olle Törnquist (ISV) og Åse Gornitzka (foto: Agnieszka Silska)

"Emeritusmiddagen er en veldig hyggelig anledning til å takke av de av våre ansatte som er i ferd med å bli eller nylig har blitt pensjonister. Denne gangen takket vi av tre ansatte, fra henholdsvis PSI, ISS og ISV. Som alltid var det naturlige høydepunktet instituttledernes taler til hedersgjestene. De tre emeritiene har satt dype spor ved UiO og har gjort en imponerende innsats, både med forskning og undervisning. Tusen takk for innsatsen!", skriver dekan Anne Julie Semb i en epost til SV-nytt.

Emeritiene har satt preg på sine respektive fagmiljøer i flere tiår ved UiO. De tre professorene som deltok på avskjedsfesten var Olav Mandt Vassend (PSI), Willy Pedersen (ISS) og Olle Törnquist (ISV). Arne Mastekaasa (ISS) deltok ikke på arrangementet, men er den fjerde emeritien på fakultetet i år.

Av Svein Harald Milde
Publisert 29. nov. 2022 13:03 - Sist endret 30. aug. 2023 19:58