Endringer i administrativ ledelse

Fakultetsdirektør Gudleik Grimstad overtar midlertidig stillingen som organisasjons- og personaldirektør ved Universitetet i Oslo når Irene Sandlie slutter. Det fører også til endringer i ledelsen for studieadministrasjon ved fakultetet.

Bildet kan inneholde: briller, panne, hår, hud, smil.

Ny lederkabal i fakultetsadministrasjonen. F.v. Gudleik Grimstad trer midlertidig inn i stillingen som UiOs nye organisasjons- og personaldirektør, mens Kari Marie Pound Davies overtar hans stilling. Hanne Degerstrøm Ellingsen fyller Davies' sko og Marte Kløverud Rognstad erstatter Ellingsen i samme periode (Foto: Tron Trondal/ UiO)

Kari Marie Pound Davies trer inn som fakultetsdirektør i perioden, mens Hanne Degerstrøm Ellingsen blir midlertidig leder av studieseksjonen.

Marte Kløvrud Rognstad overtar ledelsen av SV-info i samme periode. Det vil bli ansatt en førstekonsulent i vikariat for å dekke Rognstads oppgaver.

-Vi har svært kompetente medarbeidere på fakultetet, så jeg er trygg på at denne løsningen vil fungere godt, sier fakultetsdirektør Gudleik Grimstad.

Det vil ikke bli utnevnt en fungerende assisterende fakultetsdirektør, men oppgavene til denne rollen fordeles internt i ledelsen.

Grimstad overtar ledelsen av Organisasjons- og personalavdelingen 18. september, og da trer også de øvrige endringene i kraft. Endringene vil vare til 1. april 2024 eller til ny organisasjons- og personaldirektør er på plass.

Av Lise Paulsrud Mjørlund
Publisert 23. aug. 2023 14:09 - Sist endret 23. aug. 2023 14:35