Råsterk løpeinnsats under Holmenkollstafetten

Hele syv SV-lag deltok under vårens vakreste eventyr.

sv-lag-hks

Økonomisk institutts lag «Perfectly Competitive» var raskest på SV-fakultetet og ikke snauere enn nest beste UiO-lag. De tikket inn til den lynraske tiden 1:10:42, som er uoffisiell ØI-rekord.

– Vårt motto er å slå BI. Det klarte vi ikke i år, men vi gir ikke opp og prøver friskt igjen neste år. Ut over det er vi svært fornøyde med innsatsen. Så vidt jeg vet har ØI aldri løpt fortere. Vi verdsetter også den sosiale biten. Innsatsen på festen etterpå var også upåklagelig, skryter lagleder Andreas Moxnes.

På sølvplass spurtet ISVs lag «Institutt for Statsvitenskap» over målstreken på sterke 1:15:57.

– Vi syns det gikk veldig bra! Fornøyd med innsatsen og gleder oss til neste år, kommenterer lagleder Siri Margrethe Kjølhamar.

Psykologlaget i «Klinisk fagavdeling» på PSI løp inn til en solid bronseplass. Tiden ble 1:22:47.

Lagleder Roger Hagen er fornøyd.

– Vi må si oss fornøyde med tiden i år. Vårt motto er: Vi kommer sterkere tilbake til neste år.

Under pallen

Psykologene snøt FAKADM-laget «SV-fakultetet» med et drøyt halvminutt. Dermed måtte fakultetsadministrasjonen ta til takke med den sure fjerdeplassen og en rundetid på 1:23:28.

Lagleder Kari Henriksen toner ned forventningene.

– Vi er mest opptatte av å ha det gøy - og å slå HF! Det gjorde vi. Innsatsen var formidabel. Målsettingen neste år er å rekruttere nok løpere til å stille to lag, og å ha det enda morsommere enn i år, både før og etter løpet.

Bare litt over halvminuttet etter FAKADM, nærmere bestemt 1:24:03, ankom Senter for livsløpsendringer i hjerne og kognisjon på PSI, «LCBC», målstreken på Bislett stadion.

Deretter sprintet to avdelinger ved PSI, «MAKS/HUP», for anledningen sammenslått til ett lag, inn til tiden 1:25:47.

På jumboplass, nesten 20 minutter etter ØI og nesten 4 minutter etter nest siste SV-lag, jogget ISS inn til 1:29:26. Med det klarte de å holde seg innenfor den magiske halvannentime-grensen.

Gratulerer med innsatsen og lykke til neste år!

Av Svein Harald Milde
Publisert 26. mai 2023 08:45 - Sist endret 26. mai 2023 09:32