Verdig emeritimiddag

Professorene som snart mønstrer av etter lang og tro tjeneste ved SV-fakultetet ble gjort stilfullt krus på med en verdig avskjedsfest.

Fire flotte emeritier

Fire flotte emeritier. F.v.: Lars Mjøset (ISS), Anne Kari Torgalsbøen (PSI), Bjørn Erik Rasch (ISV) og Agnes Karine Andenæs (PSI). Foto: Julianne Sørflaten Grovehagen

"Emeritusmiddagen er en veldig hyggelig anledning til å takke av de av våre ansatte som er i ferd med å bli eller nylig har blitt pensjonister. Denne gangen takket vi av fire ansatte, to fra PSI, og en hver fra ISS og ISV. Bjørn Erik Rasch fra ISV går også av som instituttleder og da var det naturlig at dekanen holdt en tale for ham. Instituttlederne fulgte opp med taler til de tre andre.

Emeritiene har satt dype spor ved UiO og har lagt ned et imponerende arbeid, både med forskning og undervisning. Tusen takk for innsatsen!", skriver dekan Anne Julie Semb i en epost til SV-nytt.

Emeritiene har satt preg på sine respektive fagmiljøer i flere tiår ved UiO. De fire professorene som deltok på avskjedsfesten var Anne Kari Torgalsbøen (PSI), Lars Mjøset (ISS), Bjørn Erik Rasch (ISV) og Agnes Karine Andenæs (PSI).

Publisert 1. sep. 2023 08:30