Fra undervisningsfronten: Målfrid Braut-Hegghammer

Det er stadig meir krevande for dagens unge å tørre å være uenige og utfordre kvarandre. Difor legg vi stor vekt på å gi studentane verktøy til faglig diskusjon, og at det er viktig å være nettopp saklig uenig for å kvalitetssikre ulike vurderingar, seier Målfrid Braut-Hegghammer, professor ved Institutt for statsvitenskap.

Bildet kan inneholde: hånd, frakk, gest, interiørdesign, interaksjon.

Kritisk tenkning: - Vi legg stor vekt på å gi studentane verktøy til faglig diskusjon, sier Målfrid Braut-Hegghammer (foto: UiO)

- Hvilket av dine undervisningsopplegg har du lyst til å framheve for dine kolleger på fakultetet akkurat nå?

Eg løfter gjerne fram Practitioner Perspectives på masterprogrammet Peace and Conflict Studies. I denne seminarserien får studentane møte våre fremste eksperter innen forsvars- og sikkerhetspolitikk og diskutere utfordringane dei møter i sitt virke, til dømes korleis det er å jobbe i den norske delegasjonen i Sikkerhetsrådet. Vi får også bidrag fra fleire av masterprogrammets alumni, til dømes Amund Bakke Foss (Midtaustenkorrespondent fra VG) og (i fjor) Oscar-nominerte Anders S. Hammer. Slike møter er inspirerande for studentane, og bidrar også til å synleggjere relevansen av det dei lærer på programmet for ulike karrierespor innen fred og konfliktfeltet.

- Hvem samarbeider du med?

Som programleiar for Peace and Conflict Studies samarbeider eg med mange gode kolleger, ikkje minst seniorkonsulent Mari Eidstuen som har det administrative ansvaret for dette internasjonale masterprogrammet.

Det er eit stort privilegium å få jobbe med våre dyktige studenter som i mange tilfelle har fleire års arbeidserfaring innen fred- og konfliktfeltet.

Studentrådet på programmet er svært aktivt, til dømes organiserer dei to Practitioner Perspectives seminar i vår. Vi har eit stort sikkerhetspolitisk forskingsmiljø på Institutt for Statsvitenskap som bidrar til undervisning på Peace and Conflict Studies. Våre fantastiske postdoktorer bidrar til å løfte undervisninga på Peace and Conflict Studies til nye høyder trass pandemiens utfordringer og begrensingar.

Som leiar av Oslo Nuclear Project samarbeider eg tett med Kristin Ven Bruusgaard, James Cameron, Even H. Larsen (og snart to nye postdoktorer og ein doktorgradsstipendiat til). Vi har også ein affiliert masterstudent, Jamie Withorne, som styrker prosjektets fokus på analyse av satelittbilder og ny teknologi. Oslo Nuclear Project si forsking på kjernevåpen, deriblant russisk atomvåpenstrategi og eskaleringsfare i regional konflikter, er deprimerande aktuell. Desto meir givande er det å jobbe med dyktige kollegaer som eg lærer av kvar dag!

- Hvilke mener du er de tre viktigste faktorene for å få til god undervisning innenfor ditt fag?

Vi skal gi studentane verktøy til å bedrive kritisk tenking i praksis. For å få til det tilbyr vi metodeundervisning som knyttast direkte til utfordringar på fred- og konfliktområdet. Vi har styrka og auka metodeundervisninga på Peace and Conflict Studies (som ein del av ein metodereform på instituttet) det siste året. Det er nettopp metodeundervisninga studentane sjølve løfter fram som det mest verdifulle dei tar med seg videre fra programmet.

Det er viktig å legge til rette for saklig uenighet som ein del av undervisningsopplegget.

Det er stadig meir krevande for dagens unge å tørre å være uenige og utfordre kvarandre. Difor legg vi stor vekt på å gi studentane verktøy til faglig diskusjon, og at det er viktig å være nettopp saklig uenig for å kvalitetssikre ulike vurderingar.

Kildekritikk og vurderinger av ulike typer empiri blir stadig viktigare – også innen sikkerhetspolitikk. Derfor er dette eit prioritert tema i vår undervisning på Peace and Conflict Studies, både når det gjelder historiske og kvalitative analyser og kvantitative studier.

- Hvis du skulle gi ett råd til de som er nye undervisere hos oss, hva ville det være?

Ha høge forventningar! Våre dyktige studenter har erfaringer og ferdigheter som gjer undervisning lærerikt og interessant for oss som underviser. Dei er ein ressurs vi burde engasjere og synleggjere i mykje større grad både innen formidling og forskingsaktivitet.

Publisert 27. jan. 2022 12:06 - Sist endret 3. feb. 2022 09:45