Kort møte

Publisert 26. apr. 2024 08:00

SV-fakultetets nye forskningsdekan, Lars Tjelta Westlye, er på plass etter pappaperm. Nå gleder han seg til å ta fatt på jobben og ikke minst bli kjent med alle de gode kollegene rundt omkring på fakultetet.

Publisert 21. mars 2024 22:00

Marit Eldholm har sin første uke som sjef for Forsknings- og kommunikasjonsseksjonen. Nå er hun allerede i full gang med å rekruttere sin egen erstatter, og flere rådgivere til.

Publisert 29. jan. 2024 09:28

Espen Røysamb har nettopp overtatt som ny forskningsleder på PSI. Der holder de på med innspurten i omfattende rapportering til Forskningsrådet.

Publisert 1. sep. 2023 10:20

Amund Aasbrenn har truffet blink med SVs populære Instagram-konto, som ble lansert under studiestarten. I våres begynte han i kommunikasjonsavdelingen som fakultets nye SoMe-rådgiver.

Publisert 25. jan. 2023 12:19

Tore Wig fikk en førjulsgave av UiO:Demokrati, da prosjektet "Objections to Democracy", som han leder, mottok forskningsmidler i den første utlysningen.

Publisert 30. nov. 2022 09:14

SoMe-rådgiver i den nye kommunikasjonsavdelingen, Hilde Crone Leinebø, følger Twitter-debatten tett, liker å kna budskap og bake skillingsboller, og dessuten har hun et opplæringsprosjekt på privaten.

Publisert 28. sep. 2022 18:49

- Jeg motiveres av engasjerte kollegaer, og når jeg lærer noe nytt, sier Brita Langeid, som nylig tiltrådte stillingen som kontorsjef på Økonomisk institutt.

Publisert 30. aug. 2022 14:38

- Jeg synes det er veldig hyggelig å møte både nye og gamle studenter igjen og bidra til en god studiestart for alle, sier Bjørn Herman Solstad-Wiik. Han jobber i SV-info og prøver å bistå studentene på fakultetet med svar på alt de lurer på. I tillegg er han selv student.

Publisert 13. juni 2022 11:37

- Jeg har en dyp trangt til å forstå. Det er noe eksistensielt og handler om at jeg er opptatt av sosial ulikhet, urettferdighet og effektene av ulike former for undertrykking, sier Cecilia Salinas, som er postdoktor ved Sosialantropologisk institutt.

Publisert 27. apr. 2022 10:29

- Dessverre er altfor mange alene om undervisningen sin. EILIN (Eilerts læringsnettverk)  vil spille en viktig rolle i å tilrettelegge for mer samarbeid på tvers av fag og enheter, sier Siri Marie Aamodt, som nylig tiltrådte som koordinator  for nettverket.

Publisert 10. mars 2022 11:06

- Midt i en ellers urovekkende og dyster situasjon for Europa er det et lyspunkt å oppleve at studentene igjen er tilbake på campus, sier professor Vibeke Moe, som er utdanningsleder ved Psykologisk institutt.

Publisert 31. jan. 2022 12:38

- Forhåpentligvis synes studentene at pensum er like spennende som jeg selv synes, sier Sirianne Dahlum, førsteamanuensis i statsvitenskap. Hun er nå i full gang med å holde en ny MA forelesningsserie om "Trusler mot det moderne demokrati".

Publisert 6. nov. 2021 14:54

- Jeg synes det er kjempegøy å prøve å få til noe, en endring eller forbedring. Det gjør man sjelden alene, sier Ida Louise Rudi Bellizia, som er rådgiver i Fakultetsadministrasjonen og jobber med forskerutdanning.