Kort møte med Halvard Brennum

Ny IT-områdeleder for Øvre Blindern, Halvard Brennum, prøver å sette seg inn i jobben og bli bedre kjent med campus og nye kolleger.

Ny IT-områdeleder for Øvre Blindern, Halvard Brennum,

Halvard Brennum elsker musikk og spiller opp til dans på keyboardet sitt (Foto: Privat).

- Hva opptar deg akkurat nå?

Nå bruker jeg mye tid på å bli bedre kjent med Universitetet i Oslo, da jeg akkurat har startet i ny jobb og dette er mitt første ordentlige møte med UiO. De siste ukene har jeg vært på omvisning på fakultetene, hilst på veldig mange hyggelige mennesker og lyttet til podcasten Universitetsplassen.

- Hvis du skal forklare en person på åtte år hva du driver med på jobb i tre korte setninger, hva vil du si?

Da vil jeg si at når du har gått på skolen i mange år og tenker at nå er du kanskje ferdig på skolen, så finner du ut at du vil begynne på Universitetet. Og Universitetet er akkurat som skolen, bare mye større. Jeg hjelper til slik at alle lærerne som jobber på Universitetet, professorene, har PC’er og klasserom som virker hver eneste dag.

- Hva motiverer deg i jobben?

Å lære nye ting, jeg blir aldri lei av å lære. Og så blir jeg veldig motivert av hyggelige og flinke kolleger som jeg kan lære av og diskutere med. Jeg jobbet i over 18 år i min forrige jobb, der jeg var ansvarlig for en stor utviklingsavdeling. Nå er det spennende å komme til en ny arbeidsplass som har en veldig viktig samfunnsrolle, der jeg kan være med å bidra til forskning og utdanning.

- Om du skulle bli noe helt annet, hva kunne det vært?

Jeg har alltid vært glad i musikk, og kunne nok ha sett for meg en karriere som musiker eller musikkprodusent da jeg var yngre. Men etter å ha spilt keyboard i et band mens jeg studerte i Trondheim så fant jeg ut at utgiftene var langt høyere enn inntektene, og konstaterte da at musikk nok var bedre egnet som hobby enn levebrød for min egen del.

- Hva gjør du når du kobler helt av?

Jeg setter på meg et par hodetelefoner og hører på musikk, gjerne progrock eller britpop. Ellers er jeg veldig glad i å spille ishockey, men det er en hobby som utøves med høy puls og der avkoplingen kommer i etterkant. Jeg trener fast med et old-boys lag og spiller i en bedrift serie i Bærum, og så har jeg sesongkort slik at jeg kan følge Frisk Asker sine kamper fra tribunen.

Publisert 28. apr. 2023 10:08 - Sist endret 28. apr. 2023 10:08