Publisert 25. nov. 2020 11:46

- Våre ansatte og studenter skal våge å stille kritiske spørsmål ved samfunnet rundt oss, og vi skal våge å følge vår forstand i den systematiske jakten på mer og dypere kunnskap, skriver dekan Anne Julie Semb.

Read English version of Dean Anne Julie Semb’s Editorial below

Publisert 30. okt. 2020 08:08

Vi skal stå i dette pandemi-løpet uten å bli utbrente. Så mens vi jobber på, må vi huske å klappe både oss selv og hverandre (digitalt!) på skulderen og å være rause om noe ikke fungerer, til tross for all innsats, skriver studiedekan Trine Waaktaar.

Publisert 24. sep. 2020 11:19

La oss foreta følgende lille tankeeksperiment: La oss anta at vi ikke har noen etablerte programmer og nå står foran en større studiereform der vi skal skape fremtidens samfunnsvitenskapelige og flerfaglige studieprogrammer. Hadde vi endt opp med vår nåværende portefølje, dersom vi hadde startet med helt blanke ark i dag? spør SV-dekan Anne Julie Semb.

Read English version of Dean Anne Julie Semb’s Editorial below.

Publisert 27. aug. 2020 10:28

- Gode ph.d.-kurs er gull verdt for utviklingen av nye forskningsrekrutter. Det er derfor flott at Forskningsrådet gir oss anledning til å skape nye og relevante kurs i emner der våre forskere står sterkt og virkelig har noe å tilby PhD-studenter, skriver forskningsdekan Tore Nilssen, som er strålende fornøyd med full pott for SAMEVAL-søknadene.

Read the English version of Research Dean Tore Nilssen’s Editorial below

Publisert 5. juni 2020 08:15

To av tre har klart seg godt med å jobbe hjemme, men 40 prosent har opplevd det som mindre effektivt. Det er det grunn til å ta på alvor, skriver SV-dekan Anne Julie Semb, som kommenterer resultatene av fakultets nettbaserte undersøkelse om hjemmekontortilværelsen.

Read English version of Dean Anne Julie Semb`s Editorial below.

Publisert 29. apr. 2020 17:16

«Noe av det fine med at mennesker trenger mennesker er at det da også er utrolig hvor kreative og utholdende vi kan være for å finne veier til kontakt og relasjon selv i veldig annerledes situasjoner», skriver studiedekan Trine Waaktaar, som er imponert over hva vi alle har fått til i turbofart.

Read English version of Vice Dean Trine Waaktaar`s Editorial below.

Publisert 24. feb. 2020 14:03

«Vi må ikke glemme å se frem mot fremtidige tildelinger. For det som alle de innvilgede søknadene forteller oss, er at dette kan vi, og at vi i fremtidige konkurranser om midler kan regne med nye tilslag», skriver forskningsdekan Tore Nilssen.

Publisert 31. jan. 2020 12:40

«Fremover vil vi i økende grad bli utfordret til å arbeide mer flerfaglig, både med forskningen og med undervisningen», skriver dekan Anne Julie Semb i denne første lederen i Nye SV-nytt.