Publisert 17. des. 2021 12:52

SV-fakultetet er utvilsomt blant UiOs mest desentraliserte, kanskje det mest desentraliserte av dem alle. Slik skal det fortsatt være, skriver dekan Anen Julie Semb i denne lederen.

Read English version below.

Publisert 8. nov. 2021 11:52

Forskning er en dynamisk prosess, og dagens forskere bruker det de finner av nye forskningsresultater og nye forskningsmetoder. Da er det helt sentralt at resultatene og metodene som publiseres, holder høy kvalitet og er mulig å finne for de forskerne som trenger dem for å komme videre, skriver forskningsdekan Tore Nilssen i denne lederen i SV-nytt.

Read English version of Research Dean Tore Nilssen’s Editorial below.

Publisert 10. okt. 2021 15:22

Studentenes opplevelse av undervisningens arbeidslivsrelevans er et tema som eksisterte før korona, og som både fakultet og enhetene har blinket ut som et viktig fokusområde de neste årene, skriver studiedekan Trine Waaktaar i denne lederen.

English version below.

Publisert 2. sep. 2021 13:55

Forsinkelsen med rehabilitereringen av Eilert Sundts hus gjør det enda viktigere at vi alle tar et ansvar for og bidrar til å opprettholde fagmiljøene, kontakten med kolleger og kontakten med studentene, skriver Anne Julie Semb, dekan ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet.

Read English version below.

Publisert 15. juni 2021 11:00

Svært mye av det som skjer på Det samfunnsvitenskapelige fakultet forstås ikke eller formidles ikke som bærekraftsrelevant, selv om relevansen er åpenbar, skriver dekan Anne Julie Semb i denne lederen i siste SV-nytt før sommeren.

Read English version of Dean Anne Julie Semb's Editorial below

Publisert 11. mai 2021 16:32

På veien over til den andre siden av pandemien må vi diskutere hvordan vi ønsker å kombinere digital og fysisk tilstedeværelse. Hvilken rolle skal campus ha i framtidens undervisning?  Hvordan skal vi best tilrettelegge studentlokaler slik at studentene kan sitte og lese, men også veksle med å delta aktivt digitalt og fysisk? Dette er noen av  spørsmålene  studiedekan Trine Waaktaar stiller i denne lederen i SV-nytt.

Read English version of Vice-Dean of studies Trine Waaktaar`s Editorial below

Publisert 8. apr. 2021 15:33

Hvordan kan arbeidsgiver støtte yngre vitenskapelig ansattes karriereutvikling på best mulig vis? Bør for eksempel karrierestøtte for våre yngre ansatte inkludere en liberal holdning til at postdoktorer kan få søke om eksterne forskningsmidler med seg selv som prosjektledere? , skriver dekan Anne Julie Semb.

Read English version of  Dean Anne Julie Semb’s Editorial  below.

Publisert 4. mars 2021 13:02

Selv om vi ikke fikk mye uttelling hos ERC i 2020 etter noen gode år tidligere, har vi et veldig godt utgangspunkt for nye tildelinger i år, og ikke minst i årene fremover, skriver forskningsdekan Tore Nilssen. Han er imponert over søknadsinnsatsen på SV i pandemitider.

Read English version of Research Dean Tore Nilssen’s Editorial below.

Publisert 28. jan. 2021 16:21

- En forskjell fra sjokket rundt nedstengingen i mars er at vi nå har fordelen av erfaringen fra to tidligere koronasemestre. Året 2020 presset oss alle over på digitale plattformer for å få gjort jobben vår, skriver studiedekan Trine Waaktaar.

Read English version of Vice-Dean of studies Trine Waaktaar`s Editorial below