Publisert 27. okt. 2022 16:29

Regjeringen la 6. oktober frem utkast til statsbudsjett for 2023 og den nye langtidsplanen for forskning og høyere utdanning i Norge. Begge dokumentene er viktige for UiO og for fakultetet.

Publisert 2. sep. 2022 15:00

- Det er all grunn til å komme i rytme igjen, både sosialt og med hensyn til andre aktiviteter. Normalitet betyr også at vi kan og skal jobbe for å drive virksomheten etter etablerte årshjul, retningslinjer og rutiner, skriver dekan Anne Julie Semb.

See English version below

Publisert 16. juni 2022 09:49

Alle som steller med personopplysninger i sin forskning, blir nødt til å vite hvilke opplysninger om en person som krever enten samtykke fra personen eller en dokumentasjon av at behandlingen av opplysningene er i allmennhetens interesse, skriver prodekan Tore Nilssen i denne lederen.

English version below.

Publisert 25. apr. 2022 14:03

Det bred enighet om at SV-fakultetet skal legge FNs bærekraftmål til grunn for sitt arbeid med tiltak innenfor klima, miljø og bærekraft, skriver studiedekan Trine Waaktaar.

Read English version of Vice-Dean of studies Trine Waaktaar`s Editorial below

Publisert 8. mars 2022 13:56

Ett av målene i fakultetets strategi og årsplan er å rekruttere flere kvinner til faste vitenskapelige stillinger. Er vi på vei til å nå dette målet? Det korte svaret er at vi er et stykke unna, skriver dekan Anne Julie  Semb i denne lederen.

English version below.

Publisert 27. jan. 2022 14:11

Forskere fra SV-fakultetet fikk en stor del av kaka fra ERC-tildelingen i Norge i januar og vil fortsette å konkurrere helt i toppen, spår forskningsdekan Tore Nilssen. I denne lederen tar han ellers et oppgjør med Forskingsrådet, som han mener bør tenke mer internasjonalt og komplementere EUs forskningsfinansiering når de nå reviderer porteføljeplanene sine.

Read English version below.