Ny PSI'er: Stine Dalsøren

Stine Dalsøren kommer fra Folkehelseinstituttet, der hun har vært forskningsrådgiver siden 2007. For en måned siden gikk hun over til PSI.

Foto: Tron Trondal/ UiO

Hva har du gjort?

Jeg kommer fra en stilling som forskningsrådgiver ved Divisjon for psykisk helse på Folkehelseinstituttet. Der jobbet jeg med oppfølging av ulike longitudinelle forskningsprosjekter som studerte betydningen av etnisitet og migrasjon for barn og unges læring, tilpasning og psykiske helse.

Min rolle var å bistå prosjektledelsen fra prosjektoppstart til avslutning, det vil si fra søkeprosess om midler til avsluttende rapportering (og alt imellom).

Min fagbakgrunn er hovedfag i psykologi fra NTNU, hvor jeg spesialiserte meg innen gruppeprosesser og konfliktløsning.

Hva skal du gjøre?

Jeg skal jobbe med oppfølging av eksternt finansierte forskningsprosjekter; EKUP ved Annika Melinder, samt med gruppen til Kristine Walhovd og Anders Fjell.

Hvem er Stine Dalsøren?

Jeg er småbarnsmamma med to sønner, samboer og sørlending. Ellers er jeg glad i film, svømming og yoga.

Publisert 1. nov. 2012 09:00