Tok Gamla med storm

PSI-nytt åpner nå egen kulturspalte: For første gang kan PSI-nytt by på konsertanmeldelse. Vi deler ut terningkast seks for Brain Damage sin konsert på Gamla sist torsdag!

Brain Damage spilte opp til dans med både gamle og nye perler. F.v. Henning Bang (vokal og rytmegitar), Anne-Kari Torgalsbøen (vokal og rytmegitar), Christine Mohn (kor) og Bjørnar Hjulstad (gitar og vokal). I bakgrunnen: Dag Erik Eilertsen (bass) og Kolbjørn Irgens (trommer).

PSIs eget husband Brain Damage spilte torsdag 20. mars på Gamla nede i byen. Det var PsycAid som arrangerte konserten, og overskuddet gikk til et godt formål, Fijistiftelsens prosjekt Nadi School for special education.

Med fulle hus, utsolgte billetter, og godt over 200 i salen, må dette kalles en stor suksess!

Rockestjerner

Det skal godt gjøres å ikke bli litt høy på pæra for bandmedlemmene i Brain Damage etter mottakelsen de fikk av studentene under konserten på Gamla sist torsdag. De drøyt 200 studentene var rause med hyllesten av bandet - de ropte taktfast på alle bandmedlemmer etter tur og jublet ellevilt etter gitarsoloer og vokalprestasjoner hos bandmedlemmene.

Brain Damage hadde utvidet repertoaret og kunne denne kvelden by på gode gamle coverlåter fra 70- og 80- tallet. Kjente slagere fra Pink Floyd, Tom Petty, Hellbillies, Dire Straits og Sven Ingvars (!) slo faktisk veldig godt an hos unge studenter. Og under ekstranummeret forlot bandet det gode gamle 70-tallet og overrasket med en av fjorårets store slagere, «Get Lucky».

Jon Monsen Trio

Mellom Brain Damage sine to sett, fikk publikum høre Jon Monsen Trio – et mer rolig og jazz-preget innslag som gjorde kvelden enda mer komplett.

Vi gratulerer Dag Erik, Henning, Anne-Kari, Bjørnar, Christine, den nye trommisen Kolbjørn (rekruttert fra studentene) og Jon med innsatsen, og oppfordrer flere ansatte til å komme neste år!

Terningkast 6

Jon Monsen-Trio jazza opp mellom settene til Brain Damage. Foto: Birgitte Bøgh-Olsen

Av Birgitte Bøgh-Olsen
Publisert 21. mars 2014 15:54