Tettere samarbeid med Lovisenberg

Instituttleder signerte nylig en samarbeidsavtale med Lovisenberg diakonale sykehus. Målet er å øke samarbeidet innen både undervisning og forskning.

Administrerende direktør ved Lovisenberg diakonale sykehus, Lars Erik Flatø, signerer samarbeidsavtalen med instituttleder Kjetil Sundet ved PSI.

Raskere tilbake

I avtalen inngår blant annet en professor II-stilling ved PSI, finansiert av Lovisenberg. Bjørn Lau tilsettes i denne stillingen. Han er tungt inne i satsningen Raskere tilbake ved Lovisenberg og samarbeider allerede med flere forskere ved PSI. I tillegg til pågående og nytt forskningssamarbeid, vil Lau bidra med undervisning.

– Vi er veldig fornøyde med å ha etablert et slikt samarbeid med Lovisenberg. Blant annet håper vi at Raskere tilbake-satsningen vil avle frem mange gode master- og hovedoppgaver, som hjelper enda flere til å stå i arbeid, sier instituttleder Kjetil Sundet.

Av Birgitte Bøgh-Olsen
Publisert 17. des. 2014 09:00