Starter strategiarbeid ved PSI

Instituttstyret vedtok tirsdag en prosess for arbeid med en strategi for Psykologisk institutt. Målet er å få vedtatt en strategi innen utgangen av året.

Foto: Per Ole Bjørnstad

Strategiarbeidet starter nå i februar, og instituttets ansatte skal få mulighet til å komme med sine innspill underveis i arbeidet.

- Det er et mål at strategien skal være godt forankret i avdelingene og at den er lett å operasjonalisere. Vi ønsker å involvere de ansatte i arbeidet flere ganger i løpet av prosessen, sier instituttleder Pål Kraft.

I perioden februar – april skal strategien diskuteres i fagavdelingene. Instituttledelsen ønsker da innspill på noen temaer og spørsmål som blir formulert på forhånd.

- Disse første spørsmålene vil være åpne, og forhåpentligvis vil de kunne gi oss et bredt grunnlag for å jobbe videre når vi etter hvert skal bli mer konkrete, sier Kraft.

Strategi på personalkonferansen

Deretter vil instituttstyret og ledergruppen diskutere strategi på et felles heldagsmøte i slutten av april. Det vil også settes ned arbeidsgrupper som skal jobbe med et gitt mandat knyttet til temaer i strategien.

- I juni ønsker vi igjen å diskutere strategi med de ansatte. Det skal skje på personalkonferansen 6.-7. juni, sier Kraft.

Høring i avdelingene

Etter personalkonferansen er planen å formulere et utkast til en strategi som vil sendes ut på høring i avdelingene tidlig i høstsemesteret. Deretter skal styret vedta strategien.

Prosjektleder Joakim Dyrnes vil være sekretær for strategiarbeidet, og også delta på møtene i fagavdelingene hvor strategien skal diskuteres.

En fullstendig oversikt over fremdriftsplan finnes på prosjektets nettside.

Av Birgitte Bøgh-Olsen
Publisert 12. feb. 2016 14:57 - Sist endret 14. nov. 2017 14:28