Populær PROMENTA-konferanse

Rundt 500 deltakere møtte opp på konferansens to dager.

Bildet kan inneholde: produkt, verden, underholdning, gardin, visningsenhet.

Stipendiat ved PSI Monica Beer Prydz (t.v.) og Maja EIlertsen (FHI) presenterte prosjektet om hverdagsglede på konferansens andre dag. Foto: Espen Røysamb

PROMENTA-konferansen har akkurat blitt avholdt med brask og bram. Atskillige tweets har blitt sendt ut fra konferansens deltakere og den ble en some-buzz i relevante forskningsmiljøer på Twitter.

Konferansen har pågått over to dager, fra onsdag 28. til torsdag 29. september. PROMENTA-senteret bor på PSI, men involverer forskere fra ISS, Institutt for kriminologi og rettssosiologi, samt nettverket Sunne kommuner og Folkehelseinstituttet.

Forskere, praktikere, helsebyråd, blant annet Oslos, og departement har deltatt på konferansen og holdt innlegg. Temaene spenner fra genetikk og hjerneutvikling til samfunnsreformer og skoler.

– Det gikk helt strålende, 500 begeistrede deltakere og fantastiske foredrag. Vi har virkelig vist hva vi kan og vil og hele senteret bidro til at denne konferansen ble en susksess, sier en glad senterleder, Espen Røysamb.

Paneldebatt under PROMENTA-konferansen
Paneldebatt å slutten av PROMENTA-konferansen.

Av Svein Harald Milde
Publisert 30. sep. 2022 11:26 - Sist endret 30. sep. 2022 11:26