Term som mappes |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ferdig j/n | j | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mappes mot ett el. flere Deweynr |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mappingrelasjon |
Sett nr (1, 2, 3) for Deweynr i cellen for relasjonsbetegnelsen. Hvis tvil, sett nr på flere relasjonsbetegnelser (f.eks. 1 på både closeMatch og broadMatch). |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vurderinger gjort ved valg av relasjonstype(r) |
(Tidl.kommentar: Vanskelig å vurdere realsjonstypene fordi juss er så fremmed for meg. Jeg ser jo også at det ser dumt ut når jeg kaller 3ern for BM, mens 2 (som er hierarkisk underordnet 3) blir RM... Mulig denne kan gå litt i bakhodet, men jeg anser meg likevel som så ferdig som jeg blir...) Ny kommentar: Jeg skjønner ikke hvorfor jeg hadde med nr 3 som var 342.085 *Individuelle personers rettigheter og aktiviteter. Heller ikke nr 2 som var 342.0858 *vern av privatlivets fred.
Jeg mener vel ikke at dette er UMAPPELIG, jeg bare er litt FRUSTRERT :0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kommentarer (ved hurtig-test-mapping er dette siste utfylte obligatoriske felt i skjemaet) |
Gretes kommentarer 31.07.2015: Jeg tror det mest egnede nummeret å mappe til i hovedtabellen, vil være 346.012 med klassebetegnelsen Personer, under Privatrett. Dette klassenr brukes bl.a. til dokumenter angående Personregisterloven/Personopplysningsloven. Jeg foreslår at vi mapper til de to hjelpetabellnumrene som brukes for Personregistre (T1—025) og personregistre med biografisk informasjon (T1—0922). Begrepet Personregister kan vel brukes både som innholdsbeskrivende emneord og som formemne. Så vidt jeg har forstått på Dan Michael, kan formemner i Realfagstermers autoritetsregister brukes både som formemner og innholdsbeskrivende emner (men ikke omvendt). Jeg stusser på at Personregister er lagt inn som innholdsbeskrivende emne og ikke formemne. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sammenfall mellom Real-term og klassenr (bruk kun |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WebDewey- kontekst for 1. klassenr (klassenr, noter og register) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WebDewey- kontekst for 2. klassenr |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
WebDewey- kontekst for 3. klassenr |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kontekst fra engelsk WebDewey/ LCSH |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sammenfall mellom Real-term og UBO emnereg.- |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UBO emneregister- |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sammenfall mellom Real-term og Bibbi-innførsel |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bibbi- innførsel for alle klassenr |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalogdata (hvilke klassenr er brukt på poster m/Real-termen) |