Oria-nytt: Nytt databasesøk lansert, innkjøpsforslag aktivert, og ymse mindre justeringer

Nytt databasesøk er nå tatt i bruk i Oria, det er mulig for ansatte og studenter å sende innkjøpsforslag, flagg vises for språk i toppmenyen, og det er gjort en del forbedringer under Detaljer i full postvisning.

Nytt databasesøk

Lenke til nytt databasesøk er nå lagt til i toppmenyen i Oria, og lenken til den gamle løsningen er fjernet.

Dersom dere savner noen databaser fra den gamle løsningen, send en e-post til:
e-ressurs@ub.uio.no

Nye databaser som ikke tidligere har vært inkludert, kan meldes inn via nettskjema: https://nettskjema.no/a/109644

Mer informasjon om bakgrunn, endringer og lenking

Innkjøpsforslag

Ansatte og studenter kan nå sende innkjøpsforslag i Oria.

Mer informasjon

Flagg for språk i toppmenyen

Det har vist seg vanskelig for noen brukere å finne frem til hvor man skifter språk i Oria. Derfor er det nå lagt til flagg for språk foran menyen øverst i høyre hjørne.

Diverse justeringer i visning

Unit har gjort endringer i konverteringsreglene, og kjørt re-indeksering i helgen:

• Relasjon for forfattere vises, basert på informasjon registrert i $4 og $e. Eks.: Øystein Sunde (1947-) (utøver/sang/gitar/elgitar). Klikk på forfatteren vil gjøre et søk uavhengig av relasjon
  • Tittel vises istedenfor MMS-ID for overordnet og underordnet post. Hvis det er registrert en tittel i 773 $t vises denne istedenfor ID’en til den overordnede posten. På overordnede poster vises egen tittel vises.
  • Tittel vises istedenfor MMS-ID for tidsskrifter med fortsettelse av/fortsetter som. Hvis det er registrert en tittel i 780/785 blir denne brukt i visningen av lenke til tidsskriftet.
  • Relaterte poster er ikke berørt i denne omgang, men vil bli justert tilsvarende ved neste re-indeksering.
  • Forsidebilder fra Bokbasen brukes i trefflistevisning og i detaljert visning.
  • Poster fra Bokbasen ble oppfattet som elektroniske poster. Dette er justert.

Publisert 11. feb. 2019 14:11 - Sist endret 11. feb. 2019 14:23