Leder

Publisert 21. des. 2022 11:13

- Et år er fylt av mange små og store hendelser, noen planlagte og styrte, andre tilfeldige og overrumplende, sier dekan Rita Hvistendal i sin tale til de ansatte under fakultets juleavslutning i Helga Engs hus. Hele talen kan du lese her.

Publisert 16. des. 2021 14:12

Dekan Rita Hvistendal talte til alle ansatte under fakultetets avslutning tirsdag 14. desember. Talen kan du lese her.

Publisert 20. des. 2019 11:06

Julen er en høytid som gir tid og rom for ettertanke på året som har gått. Les utdrag fra dekanens tale til alle ansatte på Det utdanningsvitenskapelige fakultets juleavslutning 13. desember.

Publisert 20. des. 2018 15:31

Fakultets tradisjonelle juleavslutning startet mandag 17. desember med Dekan Sten Ludvigsen tale til alle ansatte. Utdrag fra talen kan du lese her.

Publisert 22. des. 2017 10:11

Dekan Sten Ludvigsen talte til alle ansatte under fakultetets avslutning tirsdag 19. desember. Utdrag fra talen kan du lese her.

Publisert 11. nov. 2014 08:56

Våre prioriterte forskningsområder ble utarbeidet i 2008. Fakultetsledelsen har nå gjennomført en vurdering av satsingsområdene, og dette arbeidet vil danne grunnlag for kommende justering av forskningsprioriteringene.

Publisert 2. okt. 2014 14:45

Vi er halvveis i strategiperioden, og det er på tide å stoppe opp, ta et skritt tilbake å se på strategien vår med nytt blikk. Ikke fordi vi skal lage en ny fakultetsstrategi, men fordi det kan være nyttig å gjøre enkelte justeringer ut fra dagens situasjon. Derfor var revisjon av strategisk plan tema på høstens Fakultetsstyreseminar.

Publisert 20. juni 2014 12:34

Virksomheten i vårsemesteret lover godt for høsten som kommer. Fakultetet har markert seg positivt både ved til tildeling av forskningsmidler, som et populært studiested og som en velfungerende administrativ organisasjon.

Publisert 11. apr. 2014 09:15

Takk til alle dere som så langt har bidratt med engasjement og innspill til instituttenes høringsuttalelser i forbindelse med nye retningslinjer for fakultetets forskergrupper. Disse innspillene vil være viktige i det videre arbeidet fram mot fakultetsstyremøtet i juni.

Publisert 23. aug. 2013 15:15

Utdanning er viktig i samfunnet vårt. Det reflekteres i den sentrale plassen skole og utdanning har fått i høstens valgkamp. Det vises også i den rekordstore søkningen til flere av våre studier.

Publisert 12. juni 2013 10:37

Første juni overtok UV-fakultetet ansvaret for forvaltningen av Lektorprogrammet . Dette gir oss utfordringer, men også muligheter når vi skal innfri strategi 2020: å tilby landets beste lærerutdanning.

Publisert 25. feb. 2013 11:35

Det er snart 5 år siden UV-fakultetet utarbeidet dokumentet Faglige prioriteringer. Selv om noen kanskje ser tilbake på dette arbeidet som både krevende og utfordrende, kom fakultetet samlet sett fram til en mer synlig profil blant annet gjennom åtte utvalgte forskningsområder.