Mange studenter og gode FINNUT-søknader

Over 1200 studenter har blitt tatt godt imot.

Fra semesterstarten ved UV-fakultetet. Foto: Shane Colvin

Fakultetsledelsen ønsker å takke alle dere som har bidratt til at over 1200 nye studenter har blitt tatt godt imot og bidratt til at de møter et faglig utfordrende og inkluderende studie- og læringsmiljø fra første dag.

Fadderuka er en viktig start for alle nye studenter, og vi vil spesielt takke alle som har bidratt til at oppstarten på et nytt semester har gått på skinner. Dette gjelder ikke minst våre frivillige faddere.

I år møtte over 360 studenter til våre to bachelorprogram i pedagogikk og spesialpedagogikk, og på lektorprogrammet startet det 320 studenter fordelt på fire studieretninger. Godt over 180 studenter startet opp på årsenheten PPU.

Over 280 studenter har funnet veien til våre masterprogram hvor over 50 av disse er på engelskspråklige programmer. I tillegg kommer enkeltemnestudenter, innreisende utvekslingsstudenter og EVU-studenter. Tallene i år viser at det er stabil søkning til studiene ved UV-fakultetet.

Interessen for å søke FINNUT-midler hos Forskningsrådet denne høsten har vært stor. 15 søknader er sendt fra vårt fakultet. Dette vitner om en betydelig innsats fra forskerne og forskergruppene som har utviklet gode søknader. Dette kan fakultetet virkelig være stolt av!

Det er stor konkurranse i FINNUT: 79 prosjekter søkte om 700 millioner kroner. Med andre ord er det stor konkurranse om de drøye 80 millionene som er lyst ut. Fakultetet håper selvsagt at mange av våre søknader går inn, men vi vet at flere vil få avslag.  Fakultetet er likevel overbevist at de forskningsprosjektene som ikke når opp denne gangen vil få tilslag ved en senere anledning. Erfaring viser at mange som sender inn bearbeidet søknad i nye runder får midler. Forhåpentligvis er det også søknader i denne bunken som kan bearbeides med tanke på tilslag i EUs program Horizon 2020.

Publisert 25. sep. 2015 18:39 - Sist endret 25. sep. 2015 18:49
Legg til kommentar

Logg inn for å kommentere

Ikke UiO- eller Feide-bruker?
Opprett en WebID-bruker for å kommentere