UV-nytt uke 25

Nå kretser tankene kanskje rundt den forestående sommerferien og alt som skal rekkes innen den tid. QUINT og Språksterk har rukket å avholde vellykkede konferanser på tampen av semesteret. Men vit at det er mange ting å glede seg til til høsten også - så som Helga Eng-forelesningen, CREATEs åpningsseremoni og Week 42!

Bildet kan inneholde: terrestrisk plante, font, aqua, mønster, symmetri.AKTUELT

QUINT-senteret har gjennomført sin siste konferanse QUINT Conference 2024 med 122 deltakere fra 13 land og en rekke aktiviteter. -QUINT har hatt stor impact på policy-nivå i de nordiske landene, sier Kirsti Klette i dette intervjuet.

Bildet kan inneholde: smil, produkt, publikum, dress, begivenhet.
Participants at the QUINT Conference 2024 (Photo: Misha Frame Jemsek/UiO).

Week 42: Mark your calendars for yet another remarkable Week 42, from October 14-18, where research ethics, rhetoric and public opinion, impact, AI, and data visualization are among the ingredients.

I FIKS sin kunnskapsbase finner du nye artikler og temaer hver måned. Sjekk gjerne ut film om utforskende undervisning, basert på forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE.

Digitalisering i skolen - Kunstig intelligens:  Øystein Gilje skriver om hvordan chatboter som ChatGPT brukes i skolen og hvilke løsninger som er utviklet i Norge. Flere ressurser om KI kommer utover høsten!

Doctoral Research Fellow profile: Have you ever wondered how teachers or policy-makers

Diego G. Campos
Diego G. Campos (Photo: Shane Colvin/UiO).

can stay up-to-date on the best ways to help students learn? It's not always easy to sift through all the educational research out there, says Diego G. Campos, who recently defended his thesis.

IDEA will offer the university pedagogy module Teaching with Generative AI this fall, about opportunities provided by generative AI to support work with designing teaching activities and assessment

IDEA reflects on the successful completion of their first semester of their GenAI workshop series in this UndervisningsPuls article by Andreas Lund and Kennedy Bailey.

Er det et tema i undervisning og læring du brenner for? Bidra til bloggserien hvor vi deler pedagogisk innsikt med hverandre.

Forbered deg på det kommende studieåret! Vil du bli flinkere til å navigere i teknologien i alle Helga Engs seminarrom? IDEA tilbyr gratis opplæring for UV-ansatte. Opplæring for enkeltpersoner eller grupper på forespørsel (kontakt-idea@uio.no).

""ARRANGEMENT

Junyi Yang (IPED) står for høstens første disputas 30. august, når hun forsvarer sin avhandling Nurturing Home Language in Dual Language Learners.

Årets Helga Eng-forelesning med vår nye æresdoktor Eric Dearing går av stabelen 2. september kl 1415 (Helga Engs hus, aud 2).

CREATEs åpningsseremoni finner sted 4. september kl 1115 (Helga Enga hus, aud. 1). Hold av begge datoene, så kommer mer informasjon over sommeren.

ILS og MathMOT inviterer til konferanse med fokus på elevers motivasjon for matematikkfaget 20. september.

Bærekraft: Årets Skole i verden-konferanse skjer 27. september, så sett av tida allereie no. Konferansa er ein møteplass for å utvikle nettverk og samarbeid for skulens arbeid med det tverrfaglege temaet berekraftig utvikling.

CEMO's new PhD course on Equity and Equality in Education will be held in September, and the admission deadline is 1st September.

TIPS!
Er du ansvarleg for arrangement til hausten? Då kan det vere nyttig å bruke UiOs arbeidsstøttesider. I tillegg må du gjerne kontakte din lokale kommunikasjonsrådgivar for ein samtale.

""FINANSIERING

UiOs innovasjonsmidler: Er du en forsker med en innovativ idé basert på forskningen din som kan bidra til løse et viktig behov i samfunnet, men trenger finansiering til å utvikle ideen videre? Sjekk UiOs utlysning av innovasjonsmidler for alle fagområder. Read about UiO innovation funds (in English) Søknadsfristen er 2. september.

SANDPIT on Sustainable Environment, Climate and Energy 2024: Early and mid-career researchers are invited to apply for a Sandpit hosted by UiO and organised by the University of Leeds. The application deadline is August 15 2024.

Bildet kan inneholde: font, bildekk, murverk, terrestrisk plante, mønster.LEDIGE STILLINGER

Det er utlyst flere stillingar ved UV. Vi setter pris på hjelp til å spre i relevante miljøer. Takk til dere som hjelper oss å synleggjøre ledige stillinger

""SOSIALE MEDIER

Språksterk/The Oslo Early Education Study (OEES) sin vellykede konferanse gikk nylig av stabelen. Se mer på LinkedIn.

Bildet kan inneholde: font, skjermdump, slips, teknologi, nyheter.

Følg oss, lik, tagg og del!

Emneord: uv-nytt, nyhetsbrev, nyheitsbrev Av Linn Kristin Stølan
Publisert 20. juni 2024 16:03 - Sist endret 24. juni 2024 10:32