Agenda:
- Mål for gruppens arbeid
- Finne beste praksis slik systemet er i dag, og kartlegge mulige endringer som vil gjøre det enklere og mer smidig å benytte eksterne personer som bidragsyter i undervisningen
- Møteansvarlig - Ingeborg i referat, møteinnkalling
- Hvordan jobbe fremover
- Møtefrekvens: Ikke faste møter, men møtes etter behov
- Ingen preferert samhandlingsplattform. Dokumenterer fremgang på nettsiden for eksterne brukere i Fakultetsnettverket.
- Avklare ulike brukergrupper og case
- Eksterne sensorer - Inspera
- Eksterne veiledere - Canvas
- Praksisveiledere på PPU
- Praksistannleger på OD
- Eksterne mentorer på PPU
- Flesteparten av disse kan eller må ordnes via gjestebrukere
- Opprette flere/mer dekkende gjestebrukerroller? Hvem gjør det? Spør Hans Kristian Fjeld
- Bruke ekstern partner-gjesterolle for folk uten
- Studenter som tar grader på tvers av læresteder
- HF: MCT fellesgrad med NTNU. Ingen bedre løsning pr nå enn sånn det er
- The Guild - på sikt. Fri studentflyt mellom 6 ulike læresteder i Europa.
- Nyansatte som har behov for tilgang til UiOs systemer før kontraktsstart
- Primært faglige som skal forberede kurs før semesterstart
- Personer med A-ordning/byttet fødselsnr/utenlandsk fødselsnr
- Til neste gang: Gjesterolleavklaringer
- Ingeborg hører med Anne-Lise om noen fra ADS kan bes inn i arbeidsgruppen (SAP-mandat)
- Ingeborg sjekker med fakultetene om noen av casene som er meldt inn fra før ikke får kontrakt