Oppstart 18. juni

Agenda:

  • Mål for gruppens arbeid
    • Finne beste praksis slik systemet er i dag, og kartlegge mulige endringer som vil gjøre det enklere og mer smidig å benytte eksterne personer som bidragsyter i undervisningen
    • Møteansvarlig - Ingeborg i referat, møteinnkalling
  • Hvordan jobbe fremover
    • Møtefrekvens: Ikke faste møter, men møtes etter behov
    • Ingen preferert samhandlingsplattform. Dokumenterer fremgang på nettsiden for eksterne brukere i Fakultetsnettverket. 
  • Avklare ulike brukergrupper og case
    • Eksterne sensorer - Inspera
    • Eksterne veiledere - Canvas
      • Praksisveiledere på PPU
      • Praksistannleger på OD
      • Eksterne mentorer på PPU
      • Flesteparten av disse kan eller må ordnes via gjestebrukere
      • Opprette flere/mer dekkende gjestebrukerroller? Hvem gjør det? Spør Hans Kristian Fjeld
      • Bruke ekstern partner-gjesterolle for folk uten
    • Studenter som tar grader på tvers av læresteder
      • HF: MCT fellesgrad med NTNU. Ingen bedre løsning pr nå enn sånn det er
      • The Guild - på sikt. Fri studentflyt mellom 6 ulike læresteder i Europa. 
    • Nyansatte som har behov for tilgang til UiOs systemer før kontraktsstart
      • Primært faglige som skal forberede kurs før semesterstart
    • Personer med A-ordning/byttet fødselsnr/utenlandsk fødselsnr 

 

  • Til neste gang: Gjesterolleavklaringer
    • Ingeborg hører med Anne-Lise om noen fra ADS kan bes inn i arbeidsgruppen (SAP-mandat)
    • Ingeborg sjekker med fakultetene om noen av casene som er meldt inn fra før ikke får kontrakt
Publisert 18. juni 2019 12:25 - Sist endret 17. juni 2021 13:57