REFERAT: Nettverksmøte #2: 4. mars 2020

TF Brynjulv Norheim
UV Lars Tore Larsen Stende

Orienteringssaker

SAK 1 - Canvas-rom fra EVU-bildet i FS (fra MN)

Saken er meldt inn av Andreas Tandberg på MN (RT 3746265), som skriver:
"Kan vi få en kort gjennomgang fra UiO på hvordan vi går frem når vi skal tilby Canvas-kurs for etter- og videreutdanningskurs? Og hvordan skiller fremgangsmåten seg fra den tradisjonelle opprettingen av Canvas-rom for undervisningsemner? Det står jo veiledning på nett, og jeg har selv vært involvert i å opprette sånne rom, men det hadde vært OK å få en formell presentasjon fra UiO, sørge for at alle fakultet er enige og får diskutert saken."

SAK 2 - Emneevaluering

Siste status i emneevalueringssaken.

Referat:

• UiO har besluttet å delta i det nasjonale anbudet for digitalt emneevalueringssystem. Anbudet gjennomføres våren 2020, og UiO informerer i linjen om hvordan vi følger opp dette internt.

Diskusjonssaker

SAK 3 - Dato for overføring av rom fra FS for H20

Forrige semester diskuterte vi dato for å starte FS-overføringen for høstsemesteret 2020, og landet på 2. april som tentativ dato.

• Når ønsker fakultetene at overføringen skal starte?
  • Er det ønsket at vi setter opp arbeidsstuer for FS-registrering i forkant av overføringen? Vi ønsker også innspill på om arbeidsstuene skal være rett før fristen (som en slags kvalitetssikring) eller i god tid før (som en oppstart til det arbeidet som gjøres på egen hånd).

Referat:

• Det er enighet om å begynne FS-overføringen 16. april.
  • Veiledningen er oppdatert.
  • Kjerneteamet setter opp arbeidsstuer i forbindelse med dette. Egen invitasjon kommer.

SAK 4 - Arrangement for superbrukere

Kjerneteamet ønsker å sette opp et arrangement for superbrukere som fokuserer på hvordan man kan utnytte mulighetene i Canvas. Kjerneteamet ønsker i utgangspunktet å basere arrangementet rundt konkrete caser fra enhetene. Vi ønsker innspill på følgende:

• Hvilke temaer er det ønsket at arrangementet dekker?
  • Når et det mest hensiktsmessig å holde et slikt kurs? Vi foreslår slutten av august.

Referat:

Det er ønsket at arrangementet også er rettet mot faglige. Slutten av august passer fint.

Forslag til tema:

• Hverandrevurdering (med Peergrade)
  • Gi alle deltakere mulighet til å se alle oppgaver
  • Konferanse-funksjonen
  • Håndtere innleveringer på store emner
  • Lage mapper i Vortex for videofiler
  • Styre og opprette manuelle emner
  • Melde inn LIT-er
  • Maler

Oppfølging: Fakultetene etterspør temaer lokalt og kommer tilbake med forslag til neste nettverksmøte.

Publisert 17. juni 2021 13:57 - Sist endret 24. apr. 2023 15:39