Møte i internasjonalt nettverk 22. april 2021

Forfall: Jens Peder (JF), Sigrid (KP)

Sak 1: Status innreisende UTV-studenter høst 21

Kort status for UTV-opptaket; antall nominerte, prosess videre, emneavklaring, etc. v/Helene (SADM)

Referat: Det er per 22.4 ca. 900 nominerte studenter og vi forventer minst like mange nominerte tilsammen som til et vanlig høstsemester (ca.1000). SADM oppfordrer enhetene til å begynne emneavklaring for studenter som ønsker spesielle emner (masternivå, etc.), samt for bilaterale studenter fra utenfor Europa så tidlig så mulig, slik at de kan få tidlig beskjed dersom de ikke kan få de emnene de ønsker seg.

Sak 2: Orientering om internasjonale studenter H21

Kort status om opptak til SFM, bolig for internasjonale høst 2021 v/ Mariana (KP-SADM)

Sak 3: Orienteringer fra SK

- Henvendelse fra UiO til KD om støtte fra Lånekassen til heldigitale høstsemester (pdf)

- Henvendelse fra NSIS til UHR om avklaringer for høsten (innreiserestriksjoner, karantene etc.) (pdf) (oversendt fra UHR til KD 10. april)

- Orientering om utbetaling av UNIFOR-stipend til utreisende V21

Våren 2021:

• Januar - 28. januar
  • Februrar - 18. februar (flyttet til 4. mars pga skidag)
  • Mars - 25. mars
  • April - 22. april
  • Mai - 20. mai
  • Juni - 17. juni - sommerseminar?

Kjøreplan for temaer

- driftsspørsmål er også viktig for diskusjoner og erfaringsutveksling på tvers.
- behov og ønske om mer kompetansefremmende innslag

Publisert 22. jan. 2021 12:23 - Sist endret 30. apr. 2023 23:15