Møte i internasjonalt nettverk 21. oktober 2021

Forfall: Anna (FIADM)

Agenda:

1. Status opptak av innreisende utvekslingsstudenter vår 2022, v/Helene (SADM)

Referat: Det er nominert 625 studener per dd., og ca. 570 har fullført søknaden. Opptak kjøres i ettermiddag og brev publiseres fredag 22. oktober. Deretter overføres studentene til utvekslingspersonbildet. SK sender ut epost til enhetene når dette er gjort (tidlig uke 43). Se nettside med tips til bruk av rapporter, samt nettside om emneavklaring.

2. Orientering Erasmusstipend våren 2022 v/Marthe (SADM)

3. Promotering av UiO/fakultetene, hva gjøres eller kan gjøres for å tiltrekke seg studenter fra studiesteder som vi ønsker flere studenter fra? Digitale muligheter, f.eks. promoteringsvideoer (se videoen til juss), nyhetsbrev?. Promoterer andre fakulteter seg via digitale kanaler (f.eks videoer, nyhetsbrev)?

4. Promotering av utveksling, digitale muligheter (f.eks. la innreisende utvekslingsstudenter spille inn videoer for å promotere sine hjemmeuniversiteter)? Hva brukes av digitale muligheter for å promotere utveksling på fakultetene/instituttene?

Referat: For ansatte-side om sentrale ressurser om informasjon og profilering.

Anne W: Jeg synes den digitale velkomstsendingen som ble laget i august 2020, for å erstatte fysisk velkomstseremoni, er knallbra, både for å promotere UiO og Oslo by. Den er også tekstet på engelsk, ser jeg nå. Med litt klipping for å få vekk koronareferanser, og redigering av titler, tror jeg den ville kunne brukes i flere år til.

5. Kort orientering mottak innreisende vår 2022 (bolig, semesterstart), v/ Mariana og Sigrid (Knutepunktet)

6. Status/oppdatering EWP og avtaler, v/Sara (SADM)

HK-dir har formidlet en presisering fra EU når det gjelder fornyingsprosess av Erasmus+-avtaler. Alle avtaler som skal "leve videre" i ny programperiodle "skal" være signert digitalt i EWP innen starten på høstsemesteret 2022 (med unntak av avtaler med partnere i Storbritannia). Vi har derfor justert rådene våre på nettsidene om avtaleinngåelse i Erasmus+: Utvekslingsavtaler i Erasmus+ - For ansatte - Universitetet i Oslo (uio.no)

Vi inviterer alle som jobber med avtaler og Dashboard til informasjonsdag om avtalefornying mandag 1.november. Påmelding: https://nettskjema.no/a/223875

Møteplan høsten 2021:

• 19. august (Zoom)
  • 23. september (Zoom)
  • 21. oktober (Zoom)
  • 25. november
  • 09. desember

Ved behov kan vi arrangere flere møter spontant.

Kjøreplan for temaer

- Driftsspørsmål er også viktig for diskusjoner og erfaringsutveksling på tvers.

- Behov og ønske om mer kompetansefremmende innslag.

Publisert 1. okt. 2021 14:57 - Sist endret 29. okt. 2021 08:43