Konklusjoner:
Teknisk beskrivelse av tilgjengelige digitale ressurser i UB sine systemer
Håvard: oppsummerer en beskrivelse av hvordan man vet at det fins digitalt tilgjengelige versjoner av bibliotekets ressurser. Oppsummeringen sendes til usit, så de kan vurdere muligheter for å legge inn koblinger til digitale ressurser fra pensumlistene. H. skisserer også overordnet hvordan man kan se for seg å hente data fra bibliotekets autorative systemer for å forenkle prosessen med å lage gode pensumlister.
Justeringer i pensumliste-dokumentene
Håvard og Heather lager forslag til ny fagreferanse-boks i høyre spalte på pensumlistene, inklusive en biblioteksøkeboks. Det vil gjøre veien kortere fra pensumlisten til å søke opp biblioteksressurser.
Cecilie undersøker med usit hvorfor fagreferanse-boksen ikke fins på mange pensumlister og sender bestilling til usit når boks-oppsettet er klar.
Forbedre skriveveiledningen for pensumlister
Håvard/Heather lager utkast til et avsnitt om referanser og stiler i skriveveiledningen for pensumlister. Finner noen eksempler på gode pensumlister å vise til.
Det er allerede presisert at pensum skal ligge åpent på semestersidene, både i kvalitetssikringsoppdraget for semestersidene for v15, i skriveveiledningen og i et notat til fakultetene i juni 2014. Dette må følges opp på enhetene. Cecilie minner om i nettredaksjonen og studieweb-nettverket. [C. sjekker også om det er mulig å få ut rapport over emner uten publiserte pensumfiler i v15-mappene etter semestermappene har gått på lufta 25. november].
Workshop for bedre innholdskvalitet i pensumlistene
Forslag: TF har forbedret innholdet i sine pensumlister. Vi ønsker å ha en workshop med TF for å lære av deres erfaringer med hva som trengs for å få bedre innholdskvalitet. Hvor kniper det, hvilke tiltak fungerer, og hva kan UB og AF eventuelt bistå med. Kan følges opp med en tilsvarende runde med et annet fakultet/institutt for å supplere. Deltagere: Håvard, Heather, Cecilie, Tina + kontorsjef TF.