English version of this page

UiO:Livsvitenskap ønsker velkommen til nye stipendiater og postdoktorer

Høsten 2021 fikk seks nye konvergensmiljøer støtte for en periode på fire år. De tverrfaglige forskergruppene har startet opp i løpet av 2022 og er godt i gang med rekrutteringen av stipendiater og postdoktorer til forskningsprosjektene sine.

Bildet viser Ole Boye, Milena Pavlovic, Akhila Readdy og Carl Henrik Gørbitz.

Fra venstre: Ole Boye fra konvergensmiløet Modeling Human Multi-Organ Interaction in Disease Cancer Cachexia (MORGI), Milena Pavlovic, Akhila Readdy, begge fra UiO:RealArt og direktør UiO:Livsvitenskap, Carl Henrik Gørbitz.

UiO:Livsvitenskap bidrar med totalt 24 stipendiat- og postdoktorstillinger, samt driftsmidler for de nyetablerte konvergensmiljøene. Stillingene er knyttet til ulike vertsenheter ved Universitetet i Oslo sine fakulteter, og de nytilsatte forskerne vil ha sitt daglige virke der.

Det er et stort oppdrag de nytilsatte forskerne skal være med på løse. Å jobbe i et tverrfaglig forskningssamarbeid kan være krevende, samtidig får de en unik erfaring med å jobbe tverrfaglig som ikke mange forskere har, var noe av det direktør ved UiO:Livsvitenskap, Carl Henrik Gørbitz, hadde invitert de nyrekrutterte forskerne for å snakke om.

UiO:Livsvitenskap har hatt tre utlysningsrunder med konvergensmiljøer. Opprettelsen av første-generasjons konvergensmiljøer i 2017 signaliserte en helt ny satsing på tverrfaglighet ved Universitetet i Oslo, med mål om å løse store samfunnsutfordringer innen helse, miljø og bærekraft.

Les mer om konvergensmiljø

Publisert 1. okt. 2022 10:55 - Sist endret 1. okt. 2022 11:13