English version of this page

Nytt tverrfaglig utdanningstilbud: honours-sertifikat i Livsvitenskapsinnovasjon

Nå kan studenter som ønsker en karriere innen innovasjon og entreprenørskap, ta mastertillegg i Livsvitenskapsinnovasjon.

Illustrasjonsbilde av professor og studenter
Illustrasjonsbilde. Foto: Colourbox/Universitetet i Oslo.

Fra 15. september er det mulig å søke om opptak, søknadsfristen er 15. oktober. Oppstart vil være januar 2024.

Studiet vil gi studentene en unik tverrfaglig kompetanse innen livsvitenskapsinnovasjon og entreprenørskap og er rettet mot studenter som allerede er tatt opp på et masterprogram eller profesjonsstudier. Det vil gå over ett år og utgjøre 20 studiepoeng, og tas ved siden av masterprogrammet (2. og 3. semester) eller profesjonsstudiet studenten holder på med.

Gjennom forelesninger, seminarer og prosjektbasert læring i tverrfaglige team vil studenten lære å identifisere og utvikle ideer fra livsvitenskapelig forskning til nye produkter og tjenester.

Sertifikatet er plassert hos Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, UiO, men de individuelle emnene gis ved Farmasøytisk institutt, Institutt for biovitenskap, samt Institutt for medisinske basalfag ved Det medisinske fakultet. Studenter fra disse fakultet, men også fra andre fakulteter oppfordres til å søke; et viktig læringsutbytte i dette sertifikatet er å jobbe konstruktivt i små grupper med mennesker med ulik fagbakgrunn.

Med dette har UiO lansert sitt andre tverrfaglige honours-sertifikat for høyere gradsstudenter, Miljøhumaniora og miljøvitenskap ble lansert i 2020.

Les mer om honoursertifikatet

Publisert 29. juni 2023 08:36 - Sist endret 8. sep. 2023 10:28