English version of this page

Livsvitenskapskonferansen 2023 scorer høyt blant deltakerne

Konferansen som ble relansert under navnet Norway Life Science - Livsvitenskapskonferansen i 2023, har som ambisjon å være Norges viktigste møteplass for alle aktører innen livsvitenskap. Evalueringen viser at deltakerne var svært fornøyde med årets konferanse.

Konferansen med tittelen «Life Science and Technology Transforming our Future» var fokusert på hvordan utvikle en sterk helsenæring i Norge. Blant høydepunktene var presentasjonen av rapporten «Building Norway’s Life Science Industry» fra Boston Consulting Group, innlegg ved styreleder i Novo Nordisk Helge Lund og næringsminister Jan Christian Vestres lansering av et veikart for helsenæringen. Bruk av eksternt konferansested gjorde det mulig å ha parallellsesjoner, som var en nytt tilbud på konferansen og som ble godt mottatt av deltakerne.

Se bilder fra konferansen

Error: resource not found: /english/research/strategic-research-areas/life-science/norway-life-science-conference/images/conference-2023

Evalueringen av konferansen viser at den betydelige innsatsen som har vært nedlagt i planlegging og gjennomføring har gitt frukter i form av meget fornøyde deltagere, uttaler direktør Carl Henrik Gørbitz i UiO:Livsvitenskap. Han takker samtidig partnerne Oslo Science City, Oslo universitetssykehus, SINTEF, LMI, The Life Science Cluster, Oslo Cancer Cluster og Oslo kommune og industripartnerne for konstruktivt samarbeid som har resultert i en godt besøkt og vellykket konferanse.

Universitetet i Oslo var hovedarrangør av konferansen, som ble gjennomført som et Oslo Science City Arena-arrangement med utvalgte industripartnere Bayer, Novo Nordisk, AstraZeneca, Boston Consulting Group og Microsoft med på laget.

Lenke til konferansens nettsted