Livsvitenskapsbyen Oslo – hvordan legge til rette for nytt næringsliv?

Universitetet i Oslo planlegger et nytt forsknings- og undervisningsbygg for livsvitenskap og samarbeider med en rekke aktører for å øke graden av innovasjon. Hva må til for å utvikle hele Gaustadbekkdalen til et levende og attraktivt byområde for forskning, utdanning, innovasjon og næringsutvikling?

Livsvitenskapsbygget kan stå ferdig i 2023. Les mer om bygget. Illustrasjon: Ratio arkitekter AS.

Arrangementet er en del av Oslo Urban Arena, men er åpent for alle og gratis.

Meld deg på arrangementet på Facebook

Siste nytt om livsvitenskapsbygget:

Oslo skal videreutvikles som internasjonalt kraftsenter for livsvitenskap og helsenæring. Nærhet og samspill mellom aktører og gode møteplasser er helt avgjørende når universitet, sykehus, næringsklynger og bedrifter skal samarbeide tettere for å finne nye løsninger på store utfordringer.

Livsvitenskapsbygget blir en sentral brikke i dette. Det skal ligge i Gaustadbekkdalen – ett av de mest fremgangsrike områdene for medisinsk forskning og innovasjon i Norden. Byggets utforming skal fremme forskning og utdanning på tvers av fag, og bygget vil bli en motor for innovasjon og næringsutvikling, nye arbeidsplasser og langsiktig økonomisk vekst i Oslo og Norge.

Visjoner for livsvitenskapbyen Oslo
    Per Morten Sandset, viserektor for forskning og innovasjon ved Universitetet i Oslo

Case: Hagastaden i Solna/Stockholm – erfaringer Oslo kan dra nytte av
    Filippa Kull, Affärsutvecklingschef, Stockholm Science City

Paneldebatt med innlederne og

• Jan Anders Istad, MScPharm, Head of Public and External Affairs, Novartis Norge
    • Gro Bonesmo, arkitekt, partner i Spacegroup og professor ved Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo

Ordstyrer: Jan Fredrik Lockert, næringssjef Oslo kommune.

UiO:Livsvitenskap og Oslo kommune, byrådsavdeling for næring og eierskap
    Publisert 13. sep. 2017 16:07 - Sist endret 16. mars 2021 13:31