English version of this page

Mangfoldig hjerneforskning ved UiO

UiO har mange forskere innen livsvitenskap som prøver å finne ut hvordan hjernen utvikler seg gjennom livet og hva som er de underliggende årsakene til sykdom i hjernen.

Hjernen er vårt viktigste organ, den representerer mennesket selv. Alle bevegelser, følelser, handlinger og tanker er knyttet til hjernen. Selv små forstyrrelser i funksjon og struktur kan lede til sykdom.

Fra nettsiden til Det medisinske fakultet. Der ser du en hel rekke forskningsgrupper ved fakultetet som forsker på hjernen.

Her ser du et utvalg av UiOs forskere innen livsvitenskap som jobber med forskningsspørsmål knyttet til hjernen. Bla deg framover med pilene på sidene midt på bildene (viser når du holder musa over).

24 livsvitenskapsbilder desember 2015

Se seminar om hjernen

I forbindelse med at hjernens år går mot slutten, arrangerte UiO:Livsvitenskap Life Science Lunch om hjernen 11. desember sammen med institutter, fakulteter Studentparlamentet og Realfagsbibliotektet.

På seminaret snakket tre av forskerne fra bildekarusellen i artikkelen her, om sin forskning på hjernen.

Av Norunn K. Torheim
Publisert 1. des. 2015 16:21 - Sist endret 6. nov. 2019 16:06