English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap oktober 2017

Livsvitenskapsbygget på statsbudsjettet for 2018!

I forslag til statsbudsjett for 2018 som regjeringen la fram 12. oktober, finner vi 50 millioner kroner i startbevilgning til livsvitenskapsbygget ved UiO. Bevilgningen ble kjent allerede 6. september da kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen besøkte UiO, men nå står det svart på hvitt. I videointervju med Kunnskapsdepartementet forklarer rektor Svein Stølen hvorfor bygget er viktig.

Arrangement

Meld deg på halloween-frokost 31. oktober:
Livsviktig, men skremmende blod

Blod er livsviktig for oss, men blod er også forbundet med sykdom og død og er et yndet virkemiddel i litteratur, film og teater. UiO tar sine beste formidlere til Nationaltheatret for å gi deg innsikt i blodet – hvor viktig det er for oss og hvilken rolle det har i forskning og kunst.

Arrangører: UiO:Livsvitenskap, UiO:Realfag og teknologi, Nationaltheatret

Se videoer fra arrangement siste måned

Bla deg framover i bildekarusellen for å lese mer om frokostmøte om helsedata, debattmøte om alger og medisin- og odontologistudentenes arrangement om forskning og popularisering.

Nyhetsbrev oktober 2017

Arrangement i haust som har fått støtte frå UiO:Livsvitenskap

Oslo Life Science 12.–15. februar 2018 – hold av datoene!

Oslo Life Science-konferansen er en møteplass for alle aktører fra forskning, forvaltning, næringsliv og politikk som er interessert i livsvitenskap. Tema i 2018: Investing in health and environment.
Høydepunktene fra årets konferanse går i reprise på NRK Kunnskapskanalen lørdag 21. oktober kl. 16.50. Programmet kan alltid ses på nrk.no og du finner alle foredragene finner her på uio.no.

Arrangører i 2018: UiO:Livsvitenskap, Legemiddelindustrien (LMI), Oslo universitetssykehus (OUS), Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU), Senter for økologisk og evolusjonær syntese (CEES), Bioteknologirådet og Oslo kommune.

Søk om finansiering

Vitenskapelig ansatte, postdoktorer, doktorgrads- og masterstudenter ved UiO har flere muligheter til å søke støtte fra UiO:Livsvitenskap. Søknadsfrist 1. desember.

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet.

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Av Norunn K. Torheim
Publisert 13. okt. 2017 10:49 - Sist endret 1. aug. 2023 10:50