English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap juni 2018

Ny runde for finansiering av konvergensmiljø!

UiO:Livsvitenskap finansierer i dag sju konvergensmiljø – tverrfaglige forskningsgrupper som skal løse store samfunnsutfordringer innen helse og miljø/bærekraft. Dette er flaggskipene våre, og nå skal vi finansiere 5–6 nye miljø. Delta på digitale og fysiske møteplasser i august og september for å være med i søknadsprosessen. Påmeldingsfrist er 22. august.

Møt UiO:Livsvitenskap på Arendalsuka

Nordisk omtale av livsvitenskap i Oslo

Les langt intervju i magasinet Nordic Life Science med UiOs viserektor for forskning og innovasjon Per Morten Sandset og leder av Oslo Cancer Cluster Ketil Widerberg.

Hold av datoene for arrangement til høsten og vinteren

Møt innovative livsvitenskapforskere

Møt tre av teamene i vårt innovasjonsprogram SPARK Norway:

Flere av vinnerne av UiOs priser for fremragende forskning, innovasjon, utdanning og formidling har koblinger til livsvitenskap. Vi gratulerer!

Sommerstipend fra UiO:Livsvitenskap:
    Studenter i full sving med forskningsprosjekter

67 studenter skal jobbe på forskningsprosjekter i sommer og høst. Ved Naturhistorisk museum studerer bachelorstudenten Marius F. Maurstad biller på molekylnivå for å forstå hvordan klimaendringer påvirker utbredelse og evolusjon, og i verste fall utryddelse, av arter – drømmejobben ifølge ham selv.

Vi ønsker studentene lykke til med prosjektene.

Vi ønsker også alle leserne av nyhetsbrevet en riktig god sommer!

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyheitsbrevet

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Av Norunn K. Torheim
    Publisert 21. juni 2018 11:47 - Sist endret 8. aug. 2023 14:50