English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap januar 2019

Meld deg på Oslo Life Science-konferansen 11.–14. februar

Fire dager med arrangement om helseforskning, helsenæring, miljøforskning og bærekraft for alle som er interessert i forskning, utdanning, innovasjon, næringsliv og politikk innen livsvitenskap. Alle arrangementene er gratis, men de fleste krever påmelding.

11. februar: Hovedarrangement om helsenæring og mottakelse

• Inspirerende eksempler på samarbeid mellom akademia og industri fra Bayers toppledelse, FinnGen, Siemens og Roche samt innovative forskere fra UiO og OUS.
  • Helseministeren presenterer ny stortingsmelding om helsenæring, og vi kjører debatt om lærdom fra eksemplene vi har hørt og en ny æra for helsenæring i Norge. Du får også siste nytt om livsvitenskapsbygget ved UiO og betydningen det får for vitenskap og næringsutvikling.
  • Mottakelse i rådhuset med byrådslederen som vert.
  • UiO:Livsvitenskap i samarbeid med Oslo Cancer Cluster, Norway Health Tech og Legemiddelindustrien. Sponsor: Norges forskningsråd.
  • Se programmet og meld deg på!

12.–14. februar: Mange spennende arrangement om helse og miljø

UiO:Livsvitenskap i samarbeid med NMBU

UiO:Livsvitenskap i samarbeid med Nationaltheatret og UiO:Realfag og teknologi

UiO:Livsvitenskap i samarbeid med edtech-selskapet Creaza og Bioteknologirådet

Arrangement i regi av UiO:Livsvitenskaps konvergensmiljø

Flere av de tverrfaglige forskningsgruppene som finansieres av UiO:Livsvitenskap har egne konferansearrangement med støtte fra UiO:Livsvitenskap og Oslo universitetssykehus.

Arrangement i regi av samarbeidspartnere ved og utenfor UiO

14. februar konferanseavslutning: Lysvandring med glimt av livsvitenskap i Botanisk hage for Oslos befolkning

Vakker belysning, vakre isskulpturer og livsvitenskapsforskere fra hele UiO som formidler om bier, biller, pingviner, livet i havet, rytmer, klimahus, virus, bakterier og lysende mat.

UiO:Livsvitenskap i samarbeid med Det medisinske fakultet, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, Institutt for biovitenskap, Kjemisk institutt, Det odontologiske fakultet, Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Psykologisk institutt, Det humanistiske fakultet og Naturhistorisk museum.
Arrangementet er også en del av Oslo europeisk miljøhovedstad 2019.

Kort om annet nytt

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet.

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Personvernerklæring UiO:Livsvitenskaps nyhetsbrev.

Av Norunn K. Torheim