English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap desember 2020

Oslo Life Science-konferansen 12.–18. februar 2021

Bildet kan inneholde: fargerikhet, hjul, skrift, sirkel, elektrisk blå.

Velkommen til Oslo Life Science 2021! Fem dager med tematiske arrangement knyttet til forskning innen livsvitenskap og bærekraft for alle som er interessert i forskning, utdanning, innovasjon, næringsliv og politikk innen livsvitenskap. Oslo Life Science-konferansen 2021 blir hovedsakelig digital. Konferansen er åpen for alle og gratis å delta på.

Hovedarrangement «Life sciences and global societal challenges» Bildet kan inneholde: person, ansikt, hode, nese, visjonsomsorg.

Ved å bruke Covid-19 som eksempel, fokuserer vi på livsvitenskapens rolle i å forstå og løse globale samfunnsutfordringer. Hvilke erfaringer har vi høstet ett år etter at pandemien startet? Hva forsker livsvitenskapforskere på for å forhindre nye pandemier? Hvilke tiltak kan vi gjøre for å være beredt på en ny global pandemi? Hva gjøres for å stoppe COVID-19-pandemien globalt?

...og mange andre spennende arrangement om livsvitenskap

Arrangement primært for forskerer, inkludert studenter, stipendiater og postdoktorer, og industri, men åpne for alle:

For studenter, stipendiater og postdoktorer ved UiO og NMBU

For videregående skoleelever

For alle

Viktige frister - søknad om finansiering av konvergensmiljø

UiO:Livsvitenskap har lyst ut midler til finansiering av nye tverrfaglige forskningsgrupper. Fikk du ikke med deg informasjonsmøtene som ble holdt tidligere i desember, kan du se presentasjonen her (PDF). Innen 21. januar må du melde deg opp til en obligatorisk workshop som arrangeres 18. februar og 2. mars og opprette vitenskapelig profil. Se utlysningen (engelsk)

Utlysninger fra UiO:Livsvitenskap

Arrangement i 2021

God jul og godt nytt år!

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet