English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap februar 2020

Videoer og bilder fra Oslo Life Science-konferansen 2020

Takk til alle som deltok på 5-årsjubileet for Oslo Life Science-konferansen! Flere av arrangementene ble filmet, så om du gikk glipp av noen, eller ønsker å se noen igjen, har du muligheten nå. Du finner lenker i bildetekstene i bildekarusellen under. Gjennomgående tema for arrangementene var helseforsking, helsenæring, miljøforsking og bærekraft.

Collages Oslo Life Science 2020

Innovasjonsnytt

Seks nye lag klare for SPARK Norway

Prosjektlederne

Seks nye forskningsgrupper er tatt opp i UiO:Livsvitenskaps innovasjonsprogram for helserelatert livsvitenskap SPARK Norway. De skal videreutvikle egne ideer slik at de kommer pasienter og samfunn til gode. Vi gratulerer de seks! Tre av prosjektene var på scenen på hovedarrangementet for Oslo Life Science-konferansen 2020. Se dem her.

SPARK Norway Educational Forum 16. mars: Entrepreneurial mindset and business thinking

Arrangement med støtte fra UiO:Livsvitenskap

17.–18. september: The Norwegian Cancer Symposium 2020

Tverrfaglig forskningssamarbeid etter speed-dating

UiO:Livsvitenskap støtter 14 tverrfaglige forskningsgrupper såkalte konvergensmiljøer. De er valgt ut gjennom søknadsprosesser som startet med speed-dating mellom forskere fra ulike fagdisipliner.

Nå har en gruppe forskere som møttes der, men ikke kom gjennom nåløyet, jobbet videre med prosjektskissene, både hver for seg og sammen, og fått totalt 24 millioner kroner fra programmer i Forskningsrådet. Søsterprosjektene «Prisoner health in healthy prisons: Punishment, marginalization, and access to welfare (PRISONHEALTH)» og «PriSUD NORDIC: Diagnosing and treating substance use in prison» ledes av henholdsvis professor Thomas Ugelvik ved Det juridiske fakultet og forsker Anne Bukten ved Det medisinske fakultet. De vil samarbeide om både arrangementer og annet framover. Prosjektene er tverrfaglige og forener perspektiver fra samfunnsvitenskap, medisin, juss og statistikk.

Symbol UiO:Livsvitenskap

Meld deg på nyhetsbrevet.

Følg UiO:Livsvitenskap på Twitter.

Personvernerklæring UiO:Livsvitenskaps nyhetsbrev

Av Norunn K. Torheim