English version of this page

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap januar 2021

Oslo Life Science-konferansen 12.–18. februar 2021

Bli med på Oslo Life Science konferansen 2021! Fem dager med arrangement om helse, medisin, etikk og pandemi for alle som er interessert i forskning, utdanning, innovasjon, næringsliv og politikk innen livsvitenskap. Årets konferanse er digital. I tillegg vil utstillingen "Farmasøytisk tidsreise" være å se på Universitetsplassen. Konferansen er gratis og åpen for alle, men de fleste arrangementene krever påmelding.

Meld deg på «Life sciences and global societal challenges: PANDEMIC». Strømmes direkte 15. februar kl. 13:00-15:00.

Bildet kan inneholde: person, briller, hake, frisyre, produkt.

Ved å bruke covid-19 som eksempel, fokuserer vi på livsvitenskapens rolle i å forstå og løse globale samfunnsutfordringer. Hvilke erfaringer har vi høstet ett år etter at pandemien startet? Hva forsker livsvitenskapforskere på for å forhindre nye pandemier? Hvilke tiltak kan vi gjøre for å være beredt på en ny global pandemi? Og hva gjøres for å stoppe covid-19-pandemien globalt? I regi av UiO:Livsvitenskap i samarbeid med Oslo universitetssykehus og The Life Science Cluster.

Flere spennende arrangement - se program og meld deg på:

Arrangement primært for forskere, inkludert studenter, stipendiater og postdoktorer, men åpne for alle:

For studenter, stipendiater og postdoktorer ved UiO og NMBU og videregående skoler

For alle

Utstilling på Universitetsplassen 15.-18. februar

Få med deg utendørsutstillingen
Farmasøytisk tidsreise: Fra historiske planteremedier til moderne medisiner.

Planter har i tusener av år blitt benyttet for å behandle humane sykdommer i nordiske land, men kunnskapen om hvilke planter som ble brukt står i fare for å gå tapt. Arrangør er konvergensmiljøet REA:Life.

Søknad om finansiering av konvergensmiljø - snart workshop

UiO:Livsvitenskap har lyst ut midler til finansiering av nye tverrfaglige forskningsgrupper. Torsdag 18. februar og tirsdag 2. mars avholdes obligatoriske workshoper for søkere. I tillegg må søkere opprette vitenskapelig profil. Se utlysningen (engelsk)

Tildelinger: LagLivLab

Illustrasjon LagLivLabUiO:Livsvitenskap støtter LagLivLab, et tverrfaglig skaperverksted hvor studenter skal kunne ta del i forskning og innovasjon innen livsvitenskap. Skaperverkstedet er et samarbeid mellom Hybrid Technology Hub, et senter for fremragende forskning ved Medisinsk fakultet og Fysisk institutt. Les sak Nyåpnet lab inviterer studenter til å forske på liv (lenke til Fysisk institutts nettsider).

Utlysninger fra UiO:Livsvitenskap

Arrangement i 2021