English version of this page

Nyhetsbrev april 2023

Nyhetsbrev fra UiO:Livsvitenskap april 2023

SPARK Norway på USA-besøk

De nordiske SPARK programmene som UiO:Livsvitenskaps innovasjonsprogram, SPARK Norway er en del av, har gjennom flere år hatt et vellykket samarbeid for å øke utviklingen av nye innovative løsninger innen helseteknologi og livsvitenskap.

Grunnsteinsnedleggelse Livsvitenskapsbygget

Torsdag 4. mai skal  grunnsteinen for det som blir Norges største universitets- og sykehusbygg, legges ned.

Forsknings- og høyere utdanningsminister Ola Borten Moe vil foreta grunnsteinsnedleggelsen sammen med helse- og omsorgsminister, Ingvild Kjerkol.

Invitasjon til seminar

24. mai inviteres alle ansatte ved Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus som skal ha Livsvitenskapsbygget som arbeidssted, til seminar med tema "Hvordan skal vi bo sammen?"

Utlysninger fra UiO:Livsvitenskap

Utlysninger fra Circle U.

Universitetsalliansen Circle U. lyser ut ulike støtteordninger for forskere.

Logo Circle U.

Hvordan er det å være forsker i et konvergensmiljø?

Musikkteknologen og PhD-kandidat Dongho Kwak deler opplevelsen av å være en del av et tverrfaglig forskningsprosjekt innen livsvitenskap.

Sommerprosjekt for studenter resulterte i forskningsartikkel

UiO:Livsvitenskap har siden 2018 tilbudt sommerstipend for studenter. Målet er at studentene skal få praktisk erfaring med tverrfaglig forskning som tar for seg en samfunnsutfordring innen helse eller miljø.

Julie Bommerlund har, med utgangspunkt i sitt sommerprosjekt ved Naturhistorisk museum i 2021, medpublisert artikkelen (PDF) eDNA-based detection as an early warning tool for detecting established and emerging invasive amphipods (researchgate.net)

Idéprisen 2023

Har du idé til eit nytt produkt eller ei ny teneste? Delta på Idéprisen og vinn 250 000 kroner til å vidareutvikle din idé!

Grafikk Ideprisen 2023

Meld deg på nyhetsbrevet