English version of this page

Nyhetsbrev mars 2023

Veksthuset for verdiskaping er UiOs innovasjonsenhet for livsvitenskap, helse og teknologi. Vi dekker alle institutter og sentre ved Det medisinske fakultet og Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet.

Påminnelse: Utlysning av såkornmidler for innovative UiO-forskere

Forsker med idé og såkornmidler

Har du en innovativ idé til et nytt produkt eller en ny tjeneste basert på egen forskning, men trenger finansiering for å videreutvikle idéen? Søk om såkornmidler fra Veksthuset for verdiskaping.

Utlysningen er beregnet på vitenskapelig ansatte, klinikere, postdoktorer og PhD-studenter som er (i) tilknyttet en forskningsgruppe ved UiO og (ii) har en innovativ idé eller jobber med teknologi eller tjeneste i tidlig fase.

I denne runden har vi satt av 1,5 millioner kroner. Du kan søke om såkorn I på 50 000 kroner samt såkorn II på maksimalt 200 000 kroner og 10 timer med mentor.

Ny veiviser for oppstartsbedrifter

Illustrasjon idé som tar av

Universitetet i Oslo og Oslo universitetssykehus har, sammen med sitt teknologioverføringskontor Inven2, laget en veiviser for ansatte som vurderer å starte et selskap basert på arbeidsresultater. Målet er å stimulere til økt verdiskaping gjennom etablering av nye selskaper med basis i forskningsresultater.

Les mer og last ned veiviseren fra Inven2s nettsider.

Arrangementer

• 27. april: Innovation hangout #1 2023 i samarbeid med dScience – Senter for data- og beregningsvitenskap. Påmeldingen åpner 15. mars.
  • 24. mai: Impact breakfast i samarbeid med SINTEF og Forskningsparken
  • 27. september: Innovasjonskonferanse inkludert impact breakfast og innovation hangout #2 2023 som del av Oslo Innovation Week i samarbeid med Forskningsparken, Inven2, SINTEF, LMI og Oslo universitetssykehus
  • 9. november: Innovation hangout #3 2023
Illustrasjon møteplass
To personer som diskuterer

Kontakt oss!

Vi byr på skreddersydd veiledning og støtte, inkludert såkornmidler. Ta kontakt med oss dersom du vil diskutere hvordan du kan gå videre med din innovasjonsidé i tidlig fase.