Aktuelle saker

Publisert 24. mai 2024 12:27

Hvordan skaper man et felles vitenskapelig språk mellom en antropologisk historieforteller og en systematisk biolog? Dette snakket Knut G. Nustad om i sitt foredrag om tverrfaglig samarbeid i prosjektet Global Trout den 23. mai. Tverrfaglighet er noe som folk flest er interessert i, men det er svært utfordrende i praksis. I sitt foredrag delte Nustad hvordan de løste det i sitt prosjekt.

Publisert 26. sep. 2023 09:45

12. september inviterte INTED til kick off-seminar med kake og markerte at senteret er i gang!

Publisert 18. sep. 2023 14:30

Tverrfaglig utdanning er etterspurt av studenter og samfunn, men det er utfordrende å få til. Det ville være bra å få flere studier og emner på UiO som kobler fag og disipliner på nye måter. Nå er flere initiativer i gang som skal hjelpe oss.

Publisert 27. juni 2023 13:33

Ledergruppen ved INTED dro i mai til Voksenåsen for å diskutere hvordan vi skal jobbe med tverrfaglig utdanning på senteret.