LINK lager promovideo for Osloforskning om arbeidslivsrelevans

Tirsdag 2. november arrangerte Osloforskning første utgave av seminaret "Kommunen på besøk!", med alle UiOs masterstudenter som målgruppe. For å nå flere enn de som dukket opp på selve frokostseminaret, ville de filme noen samtaler mellom en studentrepresentant og kommunens representanter.

filmkamera, mann og dame

Foto: Lin Stensrud

Filmene skal deles på Osloforsknings nettsider og forhåpentligvis sees av framtidige masterstudenter og søkere av Osloforskningsstipend.

Målsetningen med seminaret var å vise fram noe av det viktige arbeidet Oslo kommune gjør og vekke studentenes nysgjerrighet for forskningstemaer som kan gi relevant kunnskap til kommunens arbeid.

Masterstudenter på UiO etterlyser jevnlig arbeidslivsrelevans i studiene, og mange lar dette veie tungt når man skal velge tema og forskningsopplegg for masteroppgaven. Oslo kommune har over 50.000 ansatte, og årlig finner mange av UiOs nyutdannede kandidater jobb hos en av landets største arbeidsgivere. En jobb i kommunen er en spennende mulighet for å sette ideer ut i praksis, enten det dreier seg om byplanlegging, folkehelse eller tjenester til innbyggerne.

Samtidig er kommunen interessert i selve forskningen som gjøres av masterstudenter og ansatte på landets fremste universitet. På tvers av UiOs fakulteter produseres det relevant kunnskap for Oslo kommunes mange viktige samfunnsoppgaver.

Les mer om Osloforskning her

Publisert 16. nov. 2022 08:24 - Sist endret 16. nov. 2022 08:24