Er du årets meritterte utdanner?

Har du forskende tilnærming til egen praksis med fokus på studentenes læring, og kan vise til kollegial holdning og utvikling over tid? Da bør du søke for å bli UiOs meritterte utdanner!

Bildet kan inneholde: bukse, stol, frakk, smil, dress.

På Utdanningskonferansen 30. november 2023 ble UiOs ni nye meritterte utdannere presentert. Tre av dem er fra UV-fakultetet, fire fra MN, en fra MED og en fra Juridisk fakultet. På bildet: Vise-rektor Bjørn Stensaker (venstre) og leder for Pedagogisk akademi, Lisbeth Brevik (høyre) sammen med åtte av de nye meritterte utdannerne. Foto: Emil Johan Vestre/UiO

Søkerseminaret

4. juni arrangerer UiOs pedagogiske akademi, avdeling for studieadministrasjon og LINK et seminar for deg som vurderer å søke på utlysningen. På seminaret vil du møte UiOs viserektor for utdanning Bjørn Stensaker, Leder for pedagogisk akademi Tone Fredsvik Gregers og kollegaene Arnt Maasø ved Det humanistiske fakultet, David Jordhus Lier ved Det samfunnsvitenskapelige fakultet, Inga Bostad og Jonas Bakken ved Det utdanningsvitenskapelige fakultet, Kirsti Margrethe Mortensen ved Studieadministrasjonen og Sivert Angel som leder bedømmelseskomiteen for meritteringsordning for utdanningsfaglig kompetanse. Finn presentasjoner fra seminaret på LINK.

Fordeler

Det er flere fordeler med å bli merittert utdanner

• Lønn: Krav på lønnsvurdering
  • Utviklingsmidler: Ditt fagmiljø tildeles midler til faglig utvikling
  • Medlemskap i Pedagogisk akademi: Et nettverk av likesinnede kollegaer som brenner for god undervisning
  • Økt fokus på undervisning: Bidrar til å heve statusen til undervisning i akademia
  • Anerkjennelse: En verdifull bekreftelse på din pedagogiske kompetanse

Les mer om ordningen og utlysningen på for ansatte-sider.

UiOs pedagogiske akademi

Som merittert utdanner blir du automatisk medlem av UiOs pedagogiske akademi (PA). PA er et felleskap for undervisere ved UiO som er opptatt av å fremme god utdanningskvalitet. Her kan du dele erfaringer og beste praksis, få støtte og veiledning, og bidra til å utvikle universitetets utdanningstilbud.

Meritteringsordningen er en vinn-vinn for alle! Den anerkjenner dyktige undervisere, styrker fagmiljøene og bidrar til å heve kvaliteten på utdanningen ved universitetet.

Publisert 29. mai 2024 10:58 - Sist endret 11. juni 2024 21:52